DeBracy
Eventuellt helt fantastisk
Hopp! Som resolut D&D vägrare (äh, jag lär väl kanske köpa 3.5-böckerna om jag kommer över dem billigt... ) så undrar jag lite hur stora skillnaderna är mellan Modern och D&D egentligen. Jag får ta och göra en dykning i SRD och kika lite själv också (vid något annat tillfälle - jag borde nog sova nu...) men jag tänkte slänga ut frågan lite fort...
Det jag avser mer konkret är t.ex. bruk av Skull & Bones med Modern som regelverk. Vadr krockar det mest? Klasserna? Annorlunda balansering av Feats? etc.
Som slutknorr kan jag ju tillägga att jag själv hoppas på en del historiskt, eller åtminståne pseudo-historiskt, material till Modern (Lemuria är väl en fingervisning åt det håll jag menar!). Är jag ensam om det..?
Det jag avser mer konkret är t.ex. bruk av Skull & Bones med Modern som regelverk. Vadr krockar det mest? Klasserna? Annorlunda balansering av Feats? etc.
Som slutknorr kan jag ju tillägga att jag själv hoppas på en del historiskt, eller åtminståne pseudo-historiskt, material till Modern (Lemuria är väl en fingervisning åt det håll jag menar!). Är jag ensam om det..?