Nekromanti D&D-barnprogram!

Pom

Swashbuckler
Såg att hela serien finns att köpa på DVD. SF-bokhandeln har den om du ångrar dig. :gremgrin:

Har väl sett ett halvt avsnitt någon gång - jag hade dålig tillgång till kabel på den tiden den gick på svensk TV. Barnprogram, varken mer eller mindre.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Vadå, den är ju rå-cool, ju!

Jag kommer ihåg när jag fick se pilotavsnittet hos TSR UK för... 20? år sedan. Synd att man inte var barn längre bara, men den är ju en härlig äventyrshistoria i sann Scooby Doo-anda.

Vad jag vet har den inte visats i svensk TV, kanske på någon kabelkanal. Några avsnitt gavs ut på svenska på video på 80-talet. Ni kan ju gissa vilken titel den svenska översättaren gav den... :gremcrazy:

Men jag hoppas fortfarande att Fireworks Entertainment skall göra något av Forgotten Realms-licensen de skaffade sig för några år sedan.

/Mikael

Duddmannen

Hero
Dungeons & Dragons

Vill minnas att den gick som serie på den ny nedlagda Childrens Channel (hette väl TCC ett tag). Jag såg nog det mesta av den - det var ju fantasy! I den ålder kikade man ju på allt som var det allra minsta rollspelsrelaterade - He-Man, Never Ending Story, The Gate, Ronja, Willow osv.

Nej, jag skäms inte!
:gremlaugh:

Staffan

Myrmidon
Jag har bestämt för mig att Fireworks option på licensen tog slut för något år sedan. Så du kan nog sluta hoppas, i alla fall från det hållet.

Förresten, borde inte den här tråden ligga på kultur-forat?

Johan K

Gammal & dryg
Hehe !
Lite småkul var den iaf.. Skulle ju vara kul att se en sådant snutt för t. ex DoD6.... :gremgrin: