Tack Dante för att du sammanställt detta i behändligt artikelformat!
Röda boxen, Rules Compendium, Dungeon Master´s Kit: Inget jag kommer att titta närmare på. Visst kan det vara behändigt med alla regler samlade i en bok (RC) men när man redan har alla grundböckerna (och delar av spelgruppen har sina egna böcker) så känns det inte som ett nödvändigt köp.
Spelarböckerna Heroes of... verkar mer intressanta. Jag har än så länge avstått från att skaffa power source-böckerna, och jag tänker inte samla på mig rasböckerna, med av den enkla anledningen att de sammantaget kommer att bli så många och så omfattande. Jag vill inte att spelet ska svälla till oöverskådlighet. De här två böckerna tar visserligen bara upp tio klasser och det känns lite som en favorisering av de tio, men jag kommer åtminstone att titta närmare på dem, även om jag inte köper dem.
Master sets av Dungeon Tiles: En av varje är ett givet köp för mig. Jag har väntat på dem sedan jag såg dem i listan över kommande produkter. Jag gillar dungeon tiles och tycker att de fungerar väldigt bra så länge man bara behöver medium och large minis. (Större figurer funkar bättre på feta kartor.)