D&D D&D-kampanj på 80-talet

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
138
Location
Fisksätra
Försöker att rekonstruera vilka D&D-äventyr vi spelade under högstadiet 1984-87. Min rollperson, dvärgkrigaren Borolf, låg på lvl 6 när vi lade av, vilket verkar stämma med antalet äventyr jag kommer ihåg.

Treasure Hunt spelade vi delar av med nya rollpersoner. Det var avsett som en kampanjstart där man började på lvl 0 och valde yrke under och efter äventyret.
1727116750993.png
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,263
Vilken regelversion spelade ni? Var det Mentzers Basic/Expert sets ni använde eller var det de äldre Moldvay-Cook B/X? Blandade ni regelböckerna från D&D med AD&D? Inte för det är någon större skillnad utan mest lite nyfiken.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,342
Location
Enköping
Spelledaren använde inte bara fältslagssystemet som fanns med i reglerna?

Palace of the Silver Princess är det äventyr vi kört flest ggr i min grupp. 4 av de andra äventyren har jag och tänkt använda i en kommande kampanj i BECMI-D&D.

Vår kampanj, spelades mellan 86 och 93 använde mest egna äventyr och rollpersonerna låg på runt grad 10 när vi senast spelade.

Ditt första äventyr (Det från grundreglerna)
Palace of the Silver Princess - 1986
Harondir's Tower (Som man fick från svenska D&D-förbundet) - 1987
City of the Gods - 1990?

Utanför den kampanjen har vi också kört:
The Tree of Life
Blade of Vengeance (Solo, spelat med 4 olika spelare)
To the depths of the known world (Introäventyr till Hollow World)

Och just nu spelar vi Fasornas berg/Horror on the Hill. Kommer troligtvis vara det dödligaste äventyret vi spelat i klubbens historia, men det passar då det varit årets tema lite grann, dödliga äventyr.
 

mrund

Veteran
Joined
12 Jul 2013
Messages
138
Location
Fisksätra
Vi skall spela sjätte sittningen i en DrakoDem 85-kampanj på söndag, och 13-åriga jag skulle verkligen inte känna igen sig. Sällskapet har hittills varit med om en enda strid, och det var mot en stryparlian som hade fångat in några stackare som RP:na vill hjälpa. Väldigt annorlunda mot svartalfsutrotningen vi höll på med i nedre tonåren!
 
Top