Nekromanti D&D Miniatures. Starthjälp.

G

Guest

Guest
Jag har tänkt att dra igång min D&D kampanj snart som kommer baseras helt och hållet kring miniatyrer. Med andra ord så ska vi spela med D&D 3.5 reglerna fast vi mer eller mindre tar bort ROLLspelsbiten...

Hur som helst... Jag skulle vilja ha tag på ett par bra startset. Vad rekommenderar ni. Vilka sidor, vilka set, vad är prisvärt och inte...?

Lite hjälp bara till en som inte har så bra koll på Miniatures delen av D&D....

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag tror att du har större chans att få experthjälp om du frågar på www.underdark.se – Sveriges största (enda?) DDM-community.

Där hittar du dessutom massor av trevliga typer att byta minis med. Och det är så finurligt ordnat att de minis som DDM-spelarna vill byta bort ofta är desamma som D&D-spelarna vill byta till sig.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Sånt som D&D-spelarna behöver i mängder: kanonmats-goblins, -orker, -kobolder, etc. – är ganska kasst att använda i DDM.

Och de überfigurer som sparkar stjärt i DDM har ett ganska begränsat användningsområde (utom möjligen som proxy) i D&D.

Rising

Vila i frid
Det verkar faktiskt som att det är en medveten strategi hos makarna. Fallet Chraal analyserades ganska mycket när den figuren dök upp, till exempel. Ingen var intresserade av den varelsen i rollspelet (den har ingen traction, det är en fånig elementar, man kan inte proxa särksilt mycket med den, osv) men den blev jätteattraktiv bland minis-spelare. Detsamma kan väl sägas om de däringa Firebechers och om... schmömöschmöff... (sänker rösten så att ingen skall märka att han inte kom på några andra exempel)

Dimfrost

Special Circumstances
Tråkiga människoliknande figurer också. Frenzied Berserkers, Storm Silverhand, Tordek och sådana var aldrig särskilt dyra eftersom rollspelarna inte ville ha dem.

/Dimfrost