Nekromanti D&D Minis-fråga

Organ

Out of time, out of mind
När man kastar en spell med area effect, t.ex. Fireball, måste man då lägga den på en figur eller kan man lägga den centrerad kring en tom ruta?

/Anders

Dimfrost

Special Circumstances
Man måste targeta närmaste fiendefigur eller egen figur. Observera att man får välja; det finns fall när man kan tjäna på att se till att den enda egna figuren som är inom synhåll står mitt inne ibland en masas fiender så att man kan fireballa den.

/Dimfrost

Lambi

Swordsman
True dat. Fireballa är ett riktigt tufft ord :gremgrin:

Tänk också på att när du lägger en fireball eller lightning bolt eller så, så väljer du ett hörn på en ruta där besvärjelsen ramlar in. Det kan ibland spela rätt stor roll. Jag _tror_ dock inte att du får välja ett hörn på en ruta du inte ser även om du ser mini'n (gäller ju bara för large, huge osv). Får se om jag hittar svaret någonstans sen.

Du kommer väl förbi på turneringen, tar en kaffe och smiskar lite warbandrumpa? :tekopp: (riktiga män dricker MYCKET kaffe, och då funkar tekoppar alldeles utmärkt=)

Dimfrost

Special Circumstances
Det där med hörn gäller väl bara lines och inte radie-spells? Då väljer man väl en av målets rutor som bas för templaten. (Snygg svengelska där...)

Nej, jag orkar inte åka till Stockholm bara för att spela lite minis. Faktiskt. Då skulle ni behöva ha en bra mycket större turnering. :gremsmile:

/Dimfrost

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Dimfrost said:
Det där med hörn gäller väl bara lines och inte radie-spells? Då väljer man väl en av målets rutor som bas för templaten. (Snygg svengelska där...)
»Nej-nej-nej! Dumsnut!«

Alla area-templates utgår från hörn (eller korsningar om man så vill).

Lambi

Swordsman
Turnering och spel idag [hijack]

Dante och Organ infinner sig den 4:e antar jag. :gremmad: :gremtongue:

Liksom resten av alla Stockholmsspelare. Det är minislirande på DragonsLair ikväll också. Från klockan 18-19 eller ngt sånt till klockan 21:30 typ brukar det bli. Själv kommer jag inte då jag fortfarande är lite snörvlig efter en veckan mördande förkylning.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Turnering och spel idag [hijack]

Lambi said:
Dante […] infinner sig den 4:e antar jag.
Kanske.

Mina minis suger.

Mina warbands suger.

Jag suger.

Lambi

Swordsman
Re: Turnering och spel idag [hijack]

Tja, du kan ju alltid byta bort din Drizzt till mig iom att dina minis ändå suger :gremelak:

Eftersom jag har fet koll på dina minis så kan jag ju säga att du kan bygga massa jävligt bra warbands! Klant! :gremtongue:

Bra minis:

LG
Couatl
Cleric of Dol Arrah
Justicator
Arcane Ballista
Sacred Watcher

CG
Drizzt
Ryld
Greenfang Druid
Rikka
Rask

LE
Dark Naga
Snig
Chraal
Efreeti
Justicator
Duergar Champion
Greenspawn Razorfiend

CE
Tiefling Captain
Ryld
Hill Giant Barbarian
Redspawn Firebelcher
Red Samurai

LG är nog svagast. En Aspect of Kord eller annan stor hitter och den sidan är up-and-running (Kord in med Couatlen). Drizzt, Rask, Rikka är annars ingen dum kombination. I evil-delen kan du nog kabla ihop lite vad som och wh00pa duktigt. Druid + björnar är inte att leka med etc etc. Det är nog DU som är en klant mest :gremgrin:

Bygg warbands, drick kaffe och spöa andra. Som folk gör :gremcool: