Nekromanti D&D-minis-tjejer

Pom

Swashbuckler
D&D-mini-gurus, en fråga till er:

Vilka låddor skall man köpa om man vill ha störst chans att få någon kvinnofigur med?

Rising

Vila i frid
Min gissning: Archfiends.

Där finns en flick-common: Catfolk, och omkring sju uncommon-flickor; Mialee, Moon elf Fighter, Yuan-Ti Pureblood, Drow Sergeant, Dark moon Monk, Ragnara Psychic Warrior, Evermeet Wizard, å så är det väl tre flickrares också; Champion of Eilistraee, Erinyes, Aspect of Lolth.

Kanske är Halfling wizard också en brud, men liksom, ingen vill ju ha sex med halflings ändå, så det är ingen kjol jag tänker kika inunder, iaf.

Slutligen måste jag bara säga att det här var den ägigaste DnD-minis-frågan någonsin. Varför, varför, varför undrar du det?

Pom

Swashbuckler
Re: Min gissning: Archfiends.

Min gissning: Archfiends.
Där finns en flick-common: Catfolk, och omkring sju uncommon-flickor; Mialee, Moon elf Fighter, Yuan-Ti Pureblood, Drow Sergeant, Dark moon Monk, Ragnara Psychic Warrior, Evermeet Wizard, å så är det väl tre flickrares också; Champion of Eilistraee, Erinyes, Aspect of Lolth.

Kanske är Halfling wizard också en brud, men liksom, ingen vill ju ha sex med halflings ändå, så det är ingen kjol jag tänker kika inunder, iaf.
Ah, tackar för infon!

Slutligen måste jag bara säga att det här var den ägigaste DnD-minis-frågan någonsin. Varför, varför, varför undrar du det?
Höh! Mitt förtydligande är nog tyvärr mindre ägigt.
Jag har nyss börjat använda sånahäringa figurer till mitt rollspelande, efter att i många år ha hållit tillgodo med platta pappfigurer. Efter all jämlikhet i D&D-illustrationer och exempel har jag nu under stigande snopenhet skaffat 3 startset och 1 Giants of Legend utan att hitta en enda kvinna. Jag har alldeles för många stridiga tjejer i mina kampanjer för att vilja ha bröstlösa figurer på slagfälten länge till. Och min spelande fru börjar bli irriterad.

Rising

Vila i frid
Re: Min gissning: Archfiends.

Jag har alldeles för många stridiga tjejer i mina kampanjer för att vilja ha bröstlösa figurer på slagfälten länge till. Och min spelande fru börjar bli irriterad.
Tyvärr är Archfiends-boxar rätt tuffa att få tag i, så kanske gör du bäst i att köpa singelfigurer och leta efter just de figurer du känner att du skulle behöva. I de senare setten finns det förvisso kanske aningens färre kvinnor, men de kan i gengäld vara finare. Jag tycker att Sharn Cutthroat har en rätt ball pose, exempelvis.