Nekromanti [D&D] Paizo fortsätter med v3.5

Organ

Out of time, out of mind
Paizo Publishing ska tydligen inte ge ut något till D&D4 utan tänker fortsätta med 3.5-spåret och publicera ett eget spel baserat på detta, Pathfinder the Roleplaying Game. Mer info här.

/Anders

Arfert

Facit
paizo har ju gjort bra grejer hittills, så det känns ju bra... ska ladda ner deras alfa!

Hunk

Hero
En mycket vild chansning... Jag tror att 4th Ed kommer att bli helt marknadsdominant inom något år och att det kommer att bli mycket svårt att sälja "3.75"-prylar. Å andra sidan kan detta vara räddningen för Paizos Pathfinderlinje med äventyr. För vissa kan det säkert vara ett köpargument att produktlinjen även i framtiden kommer att stödjas av ett uppdaterat regelsystem. Vad än Paizo hade valt att göra hade det dock lett till problem, men jag tror faktiskt att det hade varit ett säkrare kort att slimma ned organisationen just nu och vänta på 4th edition. Oavsett vad som händer är Paizo nu och om ett år ett betydligt svagare företag än det var för ett år sedan...

Hunk

Hero
Nu har jag skummat igenom dokumentet och inser snabbt att det är mycket låg chans att jag kommer att införskaffa den slutliga boken när den väl kommer. Någon husregel är säkert trevlig att sno, men om jag skulle vilja lira 3.5 om ett och ett halvt år så räcker den hög av regler och supplement jag redan har gott. Sedan har jag svårt att köpa att dvärgar har plus i WIS, halflings i INT, men det kanske de kommer att ha i 4th ed också...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Sedan har jag svårt att köpa att dvärgar har plus i WIS, halflings i INT, men det kanske de kommer att ha i 4th ed också..."

Enligt vad vi sett har dvärgar mycket riktigt plus i CON och WIS, medan halflings har plus i DEX och CHA. Det sista känns ju rimligt, men jag vet inte om hög WIS passar för en bunt fyllerister girigare än ett läkemedelsbolag.

Hunk

Hero
Enligt vad vi sett har dvärgar mycket riktigt plus i CON och WIS, medan halflings har plus i DEX och CHA. Det sista känns ju rimligt, men jag vet inte om hög WIS passar för en bunt fyllerister girigare än ett läkemedelsbolag.
Jag vet inte hur charmad jag hade blivit av en liten nallebjörn och jag gillar verkligen din invändning mot dvärgars WIS-bonus. Dock kanske girighet är ett tecken på hög WIS :gremtongue: och jag får nog ta och husregla ned dvärgars will save (eller defense...) mot alkoholfrestelser.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Halflings är väl inte nallebjörnar? De har väl alltid varit en ganska social ras, även om de varierat från pipdoftande och gemytliga engelsmän till världsvana handelsresande.