De enda världar som är direkt länkade är Forgotten Realms, Al-Qadim, Maztica och Kara-Tur (jag har för mig att de två sista t o m gavs ut med FR-loggan i stället för en egen logga - Maztica är pseudo-Amerika och Kara-Tur är det pseudo-Asien som användes till gamla Oriental Adventures, innan Rokugan), samt Mystara/Known World, Hollow World och Red Steel/Savage Coast. Greyhawk, Dragonlance, Birthright, Dark Sun, Lankhmar, och Ravenloft är alla helt separata.
Drow är inte alls unika till FR, utan är "generella" varelser - dock generella varelser som ofta plockas bort ur världar för att vara "annorlunda". De dök först upp i en serie äventyr från 1978-1980 där det visade sig att de låg bakom en massa attacker av jättar - jag har inte själv spelat äventyren så jag kan tyvärr inte ge några detaljer. Jag skulle gissa att äventyren är ungefär lika Greyhawk som Sunless Citadel och liknande äventyr. Mystara har inga drow (men däremot Shadow Elves som också bor under marken och ogillar ytalver), alverna i både Dark Sun och Birthright är så pass annorlunda att drow är poänglösa, och Dragonlance har iofs "dark elves" men där är de inte en egen ras så mycket som "utstötta". Lankhmar har jag ingen aning om, men skulle misstänka att de inte har alver alls. Huruvida de håller sig till Faerûn i Forgotten Realms eller även har spritt sig till andra delar låter jag vara osagt.