Nekromanti D&D Virtual Table i beta nu

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Hur detta har undgått mig vet jag inte riktigt, men Newbie DM gjorde mig uppmärksam på att WotC äntligen har en beta-version av sitt, sedan 2007 utlovade, Virtual Table.

De funktioner som talades om då innehöll bl.a. 3D-vyer och virtuella minis av rollfigurer och monster. Nu verkar det vara top down-vy och virtuella tokens i stället.

Men det är egentligen irrelevant. Jag är mer nyfiken på vilka funktioner som ingår och hur väl de funkar. Och om detta egentligen skiljer sig från de generiska online-bord som redan finns.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dante said:
De funktioner som talades om då innehöll bl.a. 3D-vyer och virtuella minis av rollfigurer och monster. Nu verkar det vara top down-vy och virtuella tokens i stället.
Det tänker jag vara ganska glad över; det lär ha blivit skit.

Fast å andra sidan får vi ett grisfult interface istället, fult på det där sättet nästan bara wotc kan göra. Är det bara jag som hör telefonen som ringer? Det är 90-talet som vill ha sin fula grafik tillbaks.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nu är det ju lite tidigt att dra slutsatser från en skärmdump från betan, men liksom krank reagerar jag på att det ser förfärligt ut. Jag brukar ju generellt sett vara väldigt förtjust i Wizards grafiska stil, särskilt D&D 3,5, men det här lockar inte till spel.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Fast nu när jag läser den länkade grejen: De kör ju Java. Även om jag och java inte direkt är kompisar, så är det åtminstone inte .NET-skit som Character Builder. Det vill säga, skiten lär ju gå att köra även i t.ex Linux...

Sedan att interfacet ser ut som bajs och de verkar ha rätt lågupplösta texturer är en annan sak, men om det är korsplattform så kan jag nästan ursäkta det.

Dilandau

Myrmidon
Vitulv said:
Nu är det ju lite tidigt att dra slutsatser från en skärmdump från betan, men liksom krank reagerar jag på att det ser förfärligt ut. Jag brukar ju generellt sett vara väldigt förtjust i Wizards grafiska stil, särskilt D&D 3,5, men det här lockar inte till spel.
Äh, jag tycker det ser helt okej ut, på något sorts retrotöntigt sätt.