Nekromanti D&D Webcomics

God45

#PrayersForBahakan
Order of the stick är den alla känner till redan och kräver ingen presentation.

Darken handlar om en ond (både lawful och chaotic) grup äventyrare och deras moraliskt förkastliga äventyr (Den här gruppen är ganska nära hur mina vanliga D&D grupper brukar vara moraliskt :gremtongue: ). Du kan hitta den här: http://darkencomic.com/

Vilka mer bra D&D webcomics finns det? Har ni några tips? :gremsmile:

Table Titans är en mycket ny comic om en grupp inbitna spelare. Artisten är Scott Kurtz av PvP-fame. Den är dessutom ett officiellt samarbete med WOTC.

Vintrastorm

Veteran
weregeek (eller liknande) handlar om rollspelare och deras liv och skildrar detta i comic form samt deras rollspelsäventyr (d&d, shadowrun m.fl) och lajvande (främst vampyrlajv).

Sedan finns ju antiheroes som också är en stick-comic. Baserad på/inspirerad av OotS. Men den har uppdaterats väldigt sällan det senaste året.

Spider Jerusalem said:
Början är ju från PvP.
I sanning.

Kurtz och Cris Perkins från WOTC har skrivit en ny NEXT-modul som spelades igår på PAX East baserad på den storyn från PvP "Mines of Madness".

Old School, tydligen var det bara 2 av typ 30 grupper som kom ut ur dungen med artefakten och åtminstånde en levande karaktär :gremtongue:

Vintrastorm said:
weregeek (eller liknande) handlar om rollspelare och deras liv och skildrar detta i comic form samt deras rollspelsäventyr (d&d, shadowrun m.fl) och lajvande (främst vampyrlajv).

Sedan finns ju antiheroes som också är en stick-comic. Baserad på/inspirerad av OotS. Men den har uppdaterats väldigt sällan det senaste året.
Jag följer Weregeek, den är tokmysigt men aldrig "haha"-rolig i min mening. Tycker dessutom att den tappat... något... på sistone.

God45

#PrayersForBahakan
lasergreger said:
Table Titans är en mycket ny comic om en grupp inbitna spelare. Artisten är Scott Kurtz av PvP-fame. Den är dessutom ett officiellt samarbete med WOTC.
Började läsa den nu efter jag blev klar med d20monkeys arkivet. Den första seristripen är helt fantastisk :gremlaugh: