Nekromanti D&D4 in da house! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ja, nästan i alla fall.

SF-bokhandeln i Stockholm har fått in äventyret Keep on the Shadowfell till D&D4.

Äventyret innehåller färdiga rollpersoner (upp till level 3) och fast play-regler så du kan komma igång och spela redan nu.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Dante</div><div class="ubbcode-body">Äventyret innehåller färdiga rollpersoner (upp till level 3) och fast play-regler så du kan komma igång och spela redan nu. </div></div>

Varför ska man köpa tre dyra regelböcker om ett enda äventyr innehåller allt man behöver för att spela? :gremwink:

Att förklara reglerna genom ett äventyr är faktiskt ett rätt pedagogiskt grepp. Det fungerade till exempel bra i gamla Chock som hade det upplägget. Däremot är jag inte övertygad om att det är lika bra när äventyret inte är en del av regelboken. De som köper det kommer väl snarare vara de redan frälsta som vill få en förhandstitt på de nya reglerna än de nybörjarspelare som faktiskt skulle ha nytta av det.

/tobias

Eksem

Champion
"Varför ska man köpa tre dyra regelböcker om ett enda äventyr innehåller allt man behöver för att spela?"

Options, options, options! Fler levels, raser, klasser, skills, feats, föremål, vapen, monster, terrain features, osv. Det är ju det som är Wizards produktmodell. Och i framtiden är ALLA böcker core!

Jag var nästan på vippen att skaffa Keep on the Shadowfell igår av ren hype; men jag har bestämt mig för att jag ska spela klart minst den pågående kampanjen i 3.5, och kanske också en till, innan jag går över. Det är nog första gången jag känner så, men 3.5 har fortfarande en jäkla massa mileage kvar i sig för mig.

Snow

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Dante</div><div class="ubbcode-body">Ja, nästan i alla fall.

SF-bokhandeln i Stockholm har fått in äventyret Keep on the Shadowfell till D&D4.

Äventyret innehåller färdiga rollpersoner (upp till level 3) och fast play-regler så du kan komma igång och spela redan nu. </div></div>

Har du läst den? Har du spelat?
Jag fick den för ett tag sen, det är lite frustrerande att man bara får reda på effekterna av reglerna och inte varför. Dvärgens vapen är limmat i händerna på honom och ger 2T6+3 i skada etc... Men det är ju inte så konstigt med tanke på att platsen är begränsad. Den passar nog bättre att spela som introduktion än att läsa som regelpreview...

Dante

Staff member
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Snow</div><div class="ubbcode-body">Har du läst den? Har du spelat?</div></div>
Nix och nix.

Anders Åstrand

Swordsman
De som är lite mindre nogräknande vad gällande upphovsrättslagstiftning har ju säkert redan tjuvkikat på de riktiga böckerna.

Dragonborn är verkligen sjukt fula, om någon i partyt spelar en sådan får man se till att ha med sig en stor säck att trä över denne om man ska röra sig i civiliserade områden.

//Anders som bara snabbkikat och skrattade högt åt dragonborn-bilden.

Dante

Staff member
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Anders Åstrand</div><div class="ubbcode-body">Dragonborn är verkligen sjukt fula […]</div></div>
Ja. Och varför har de bröst?! De är ju för fan ödlor.

chrull

Stockholm Kartell
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Dante</div><div class="ubbcode-body"><div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Citerat av: Anders Åstrand</div><div class="ubbcode-body">Dragonborn är verkligen sjukt fula […]</div></div>
Ja. Och varför har de bröst?! De är ju för fan ödlor. </div></div>

För att furries (scalies) måste få sitt också.

Hellzon

Långsamma Vargen
Bröst för fan. :gremgrin:

Gällande KOTS så kommer den alldeles för nära de riktiga böckerna för att jag skulle vara intresserad av dem som preview (även om inte de riktiga böckerna läckt) och är för dyrt som regelrätt äventyr. (30 dollares!? Visst får man ett slipcase och tre kartor, men dude.)

Ska jag spelleda blir det i höst, och då finns det säkert en halv miljon gratisäventyr plus ett par kommersiella.

Arfert

Facit
Håller med, har just verkligen kommit igång och lira 3.5... Fast jag har iofs redan beställt de nya grundböckerna och Shadowfell.

Honken

Hero
För er som kanske inte hänger på rpg.net så kan jag tipsa om att redan igår dök det upp en tråd skriven av någon som redan fått sina 3 böcker...

/Honken