Möller
Hubert Hortlax
- Joined
- 28 Sep 2008
- Messages
- 3,202
Jag, Vicotnik och Stolp tog oss an kranks grottmästeri i köpeäventyret Reavers of Harkenwald i D&D4e Essentials.
krank hade förnyat sin prenumeration och vi fick skapa rollpersoner digitalt. Tack gode, eh, Pelor(?)! Aldrig att jag gör det manuellt. Mitt rollpersonsskapande gick till ungefär såhär:
Choose role: Defender
Choose class: Paladin Cavalier
Choose race: Dragonborn
Choose name, sex and staring level: Nadarr, male, 2.
Jag är nöjd. Fick en kompetent rollperson som var rolig att spela. Hoppas bara det är lika lätt att levla upp också. De andra två spenderade lite mera tid på sina rollpersoner. Vico spelade en half-orc Slayer (nån sorts damage dealer) och Stolp en human Cleric.
Äventyret är rätt charmigt på något mmmorpg-vis. Vi skämtade gott om att hitta tangetbordskommandot för kartan och npc:ernas frågetecken ovanför huvudet.
Den onda sammanslutningen Iron Circle (vi höll faktiskt skämten om Järnringen nere) hade tagit Harkenwald i ett järngrepp. Vi stötte på några av deras fotsoldater i färd med att bränna en familj inne. Vår första encounter!
Därefter snackade vi med två motståndare till Iron Cirlce och fick två möjligheter att hjälpa upproret. Vi valde att börja med det som var mest brådskande, ett överraskningsanfall mot en transport förnödenheter. Encounter två! Att undsätta Thor's Hold från grodfolket får vänta till ett senare, det var allt vi tog oss tid till idag.
Jag gillar faktiskt spelet. Vi kör väldigt brädspeligt, men den lilla bakgrundshistorien och ens rätt detaljerade rollperson gör det till ett väldigt personligt brädspel. Nästan som rollspel!
Båda striderna vi spelade var helt okej. Inte svåra, men hade vi spelat sämre hade vi varit illa ute ett par gånger. Det var lagom som start. Det tog ett tag att komma in i reglerna då Stolp var ny till 4e och vi andra inte spelat på länge. Jag hoppas dock det blir lite intressantare när vi når riktiga grottor - även med buskar och stencirklar är utomhus rätt stort och öppet. Tro spelet blir tajtare i små rum.
krank hade förnyat sin prenumeration och vi fick skapa rollpersoner digitalt. Tack gode, eh, Pelor(?)! Aldrig att jag gör det manuellt. Mitt rollpersonsskapande gick till ungefär såhär:
Choose role: Defender
Choose class: Paladin Cavalier
Choose race: Dragonborn
Choose name, sex and staring level: Nadarr, male, 2.
Jag är nöjd. Fick en kompetent rollperson som var rolig att spela. Hoppas bara det är lika lätt att levla upp också. De andra två spenderade lite mera tid på sina rollpersoner. Vico spelade en half-orc Slayer (nån sorts damage dealer) och Stolp en human Cleric.
Äventyret är rätt charmigt på något mmmorpg-vis. Vi skämtade gott om att hitta tangetbordskommandot för kartan och npc:ernas frågetecken ovanför huvudet.
Den onda sammanslutningen Iron Circle (vi höll faktiskt skämten om Järnringen nere) hade tagit Harkenwald i ett järngrepp. Vi stötte på några av deras fotsoldater i färd med att bränna en familj inne. Vår första encounter!
Därefter snackade vi med två motståndare till Iron Cirlce och fick två möjligheter att hjälpa upproret. Vi valde att börja med det som var mest brådskande, ett överraskningsanfall mot en transport förnödenheter. Encounter två! Att undsätta Thor's Hold från grodfolket får vänta till ett senare, det var allt vi tog oss tid till idag.
Jag gillar faktiskt spelet. Vi kör väldigt brädspeligt, men den lilla bakgrundshistorien och ens rätt detaljerade rollperson gör det till ett väldigt personligt brädspel. Nästan som rollspel!
Båda striderna vi spelade var helt okej. Inte svåra, men hade vi spelat sämre hade vi varit illa ute ett par gånger. Det var lagom som start. Det tog ett tag att komma in i reglerna då Stolp var ny till 4e och vi andra inte spelat på länge. Jag hoppas dock det blir lite intressantare när vi når riktiga grottor - även med buskar och stencirklar är utomhus rätt stort och öppet. Tro spelet blir tajtare i små rum.