Jag har lustigt upptäckt att mitt "behov" av innehåll på SL-skärm är relativt konstant över olika regelsystem. Se där, en anekdot som inte besvarar frågeställningen, sorry
Vapen är en sådan grej som jag alltid har med men aldrig använder pga alla RP har redan uppskrivet och alla monster har stat blocks i äventyret. Räknar man sedan på en yta/nytta-ratio blir det än större anledning att skippa detta.
Conditions!!! Kan inte nog poängtera hur mycket man behöver dessa. I 3.5 var det LÄTT mitt mest uppslagna stycke.
Jättebra med punktlistan på advantage/disadvantage!
Instämmer även att man kan ha ett stycke om attacks of opportunity, även om den är enkel.
Mitt mest använda efter conditions är små stat blocks för vanliga mobs. I ett level-system som DnD måste man kanske byta ut det eftersom samma tjuvar är level 1 när RP är level 3 och level 8 när RP är level 10. Säg inte emot mig nu, ni vet att jag har rätt
Jag skrev ut en sida med 18 stat blocks för orc, goblin, thief, guard, wolf osv Supernyttigt och bra eftersom ett fåtal mobs utgör stapelvaror för SL på given level.