Nekromanti [D&D5] Register över rollpersons­byggar­resurser

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag har varit hemma från jobbet med en jävla skitförkylning i vad som känns som närmare ett sekel.

Eftersom det är väldigt tråkigt att vara sjuk har jag ägnat ett par timmar åt att sammanställa ett register över races, classes, backgrounds och feats från en massa olika källor. Så att det blir lättare att se vad som finns att välja på, och var man hittar det.

Registret finns här.

Och för den som undrar vad sjutton Codex: Unearthed Arcana är för något: Det är en inofficiell sammanställning av de Unearthed Arcana-artiklar som finns upplagda på Wizards webbplats, och den hittar ni här.

Uppdatering: Codex: Unearthed Arcana har tagits bort pga. klagomål från Wizards of the Coast. Alla Unearthed Arcana-artiklar finns dock att tillgå som separata PDF:er på WotC:s webbplats. Registret är ännu inte uppdaterat med dessa ändringar.

CapnZapp

Myrmidon
Jag avrekommenderar generellt Unearthed Arcana, och rekommenderar att man väntar tills materialet publiceras i slutlig form.

Det enda undantaget skulle jag säga rör Beastmaster Conclave till Rangern, eftersom PHBns beastmaster är i princip oanvändbar.

I alla övriga fall gäller: kan du vänta, gör det.

---

Annars, bra sammanställning!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
CapnZapp;n223521 said:
Jag avrekommenderar generellt Unearthed Arcana, och rekommenderar att man väntar tills materialet publiceras i slutlig form.

Det enda undantaget skulle jag säga rör Beastmaster Conclave till Rangern, eftersom PHBns beastmaster är i princip oanvändbar.

I alla övriga fall gäller: kan du vänta, gör det.
Medhåll. Det mesta i UA är speltestmaterial. Men man kan ju använda det för ... speltest, typ.

2097

deleta mitt konto tack
Ja nej just pga att Unearthed Arcana är så himla dåligt måste ni ju köra med det & rapportera in missarna! Mearls har varit på bollen med dom sakerna jag skickat in iaf.

2097

deleta mitt konto tack
Plane Shift broschyrerna har mera, Dante! Man kan vara Zendikar-goblin osv.