Nej, inget sagt, och det verkar väldigt osannolikt att det kommer något. Betänk att:Organ;n46076 said:Är det sagt något om huruvida det kommer någon Srd till D&D5?
Necross said:Bra idé. OGL i all ära, men mycket av det som publicerades var skräp.
Necross said:Jadå, men jag minns att på den tiden var det jobbigt att tröska igenom all dynga för att hitta guldklimparna. Numera är det ju enklare att hitta recensioner, omdömen osv.
Necross said:Vackert! Och jag tror alla är vinnare
Hellzon said:"Vad är det här för skit, det är ju inte alls kompatibelt med Ars Magica 5:th Ed!"
Alla regler finns gratis tillgängliga som Basic. Och vill du händelsevis ha PDF:er får du tji - det blir nog en värdelös stängd mjukvara med konstiga begränsningar; som helt ignorerar hur scannade och OCRade pdfer sedan länge finns "där ute".Organ;n46076 said:Är det sagt något om huruvida det kommer någon Srd till D&D5?
Självklart är det så.Sapient;n46125 said:Det är klart att det känns som hobbyn kunde vara utan mycket av skräpet, men jag tror det behövs. Det är bra om det publiceras en del skräp - därför att det sänker trösklarna för att det publiceras alls. Och när det publiceras mer, så publiceras det också mer bra material.
Plus att de som börjar att publicera skräp, så småningom kan bli bättre och publicera riktigt bra material. Något som förmodligen inte hänt om de inte publicerat, fått feed back och därefter försökt igen.
Skräp, for want of a better word, is good. Skräp works!
Finns det någon fog för idéen att de tidigare SRDerna inverkade menligt på försäljningen av fysiska produkter? Min, visserligen begränsade, erfarenhet säger att onlineversionerna i första hand används som komplement och referensverk snarare än ersättning.CapnZapp;n46207 said:Glöm inte att syftet är att kränga PHBs, inte att dela ut fria luncher.
CapnZapp said:No idea
Varför inte?CapnZapp;n46207 said:Någon öppen licens för tredjepartstillverkare som låter dig och mig sälja officiella D&D-moduler utan att förhandla direkt med Wotc tror jag aldrig kommer.
Varför jag inte tror det?Organ;n46216 said:Varför inte?
Organ said:Exakt.
Det är inte frågan om det har menlig inverkan på försäljningen.Organ;n46215 said:Finns det någon fog för idéen att de tidigare SRDerna inverkade menligt på försäljningen av fysiska produkter? Min, visserligen begränsade, erfarenhet säger att onlineversionerna i första hand används som komplement och referensverk snarare än ersättning.