Nekromanti d20 begår massmord på Dying Earth!!! ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Nu är det blå skåpet rågat!

Världens bästa ospelbara rollspel vanhelgas, sodomiseras och släpas i smutsen! Hur vågar de göra d20 av TDERPG?

Bojkotta d20! Släpa ut alla d20-producenter på gatorna och skjut dem som smutsiga hundar!

- - -

Nä, självfallet skojar jag. Jag tänkte bara förekomma eventuella rabiata anti-d20-zeloter.

Själv tycker jag bara det är kul att TDERPG går åt det d20-kompatibla hållet. Särskilt med tanke på att magisystemet i D&D är starkt influerat av Vance Dying Earth-böcker. Och detta säger jag trots att själva regelsystemet är en av de saker jag gillar bäst med TDERPG.

Men så är jag ju en D&D Fanboy.

Storuggla

Champion
Nu missade jag nog något...

Som jag läste det så släpper PP en bok med spells och ett alternativt magisystem till d20. Helt separat från sin övriga produktion. Och det är inte en setting. Och inte Dying Earth, bara magin. Och du ser det som att TDERPG blir d20? Missade jag något?

Storuggla, undrar

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Att du gjorde! ...

Äh, jag menade ju inte att de gör d20 av hela konkarongen.

Det är väl tillräckligt vederstyggligt att de gör d20 av någonting över huvud taget.

Det är så det börjar: ett magisystem här, ett färdighetssystem där. Till sist sitter vi där med TDERPG d20 Player's Handbook, TDERPG d20 Game Moderator's Guide och TDERPG d20 Creature Manual som smittar ner och våldför sig på alla andra rollspelsböcker i vår hylla.

- - -

Om någon undrar så är jag fortfarande inte allvarlig.

Troberg

Sinister eater
Nä, självfallet skojar jag. Jag tänkte bara förekomma eventuella rabiata anti-d20-zeloter.
I det här fallet bryr jag mig faktiskt inte, trots att jag är De Rabiata Anti-d20-Zeloternas härförare. D&D är mer baserat på Dying Earth än tvärtom, så det känns rätt så naturligt.

Släpa ut alla d20-producenter på gatorna och skjut dem som smutsiga hundar!
I det här fallet så tror jag att vi kan vara snälla och nöja oss med att släpa ut dem på gatan och bada och loppudra dem som smutsiga hundar.

Troberg

Sinister eater
Re: Att du gjorde! ...

Till sist sitter vi där med TDERPG d20 Player's Handbook, TDERPG d20 Game Moderator's Guide och TDERPG d20 Creature Manual som smittar ner och våldför sig på alla andra rollspelsböcker i vår hylla.
Precis, jag har nog märkt hur Players Handbook (inte min, det är någon som glömt kvar den) försöker jucka mot mina oskyldiga stackars GURPS-böcker i bokhyllan när den tror att jag inte ser!

anth

Vetefan
Re: Att du gjorde! [OT?]

Precis, jag har nog märkt hur Players Handbook (inte min, det är någon som glömt kvar den) försöker jucka mot mina oskyldiga stackars GURPS-böcker i bokhyllan när den tror att jag inte ser!
Det beror på att alla WotCs böcker får en hormonbehandling när de lämnar tryckeriet för att bli mer aggressiva.

Morgath

Warrior
[OT om GURPS]

Det skall f.ö. komma ut en fjärde upplaga av GURPS. Har det månne något att göra med dina bokhyllejuckningar? En D20-GURPShybrid?

Torde bli något!