Nekromanti d20 - Labyrintiska tips

olaberg

Hero
Tjoho. Spelleder i gammal D&D-stil (grottröj).

Behöver tips på fällor, möten, monster, tricks och lurigheter. Har ni någon favorit på lager?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Inte ett konkret tips, men jag skulle rekommendera att du registrerar dig på rpg.net och ställer din fråga där, eller åtminstone kollar genom några old school-trådar där (då behöver du inte heller registrera dig). Där har vi en kraftfull, kreativ och opretentiös samling grognards med oöverträffat hantverkskunnande inom gygaxiansk grottdesign (inkluderande folk som varit med ända från början, när D&D fortfarande bara var "de där fantasyreglerna Gary slängde ihop"). Mycken kärlek för old school-D&D ryms på det forumet.

olaberg

Hero
been there done that.

Hmmm. Mellan raderna hör jag: "www.rollspel.nu" är inte oldskool D&D...

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"Hmmm. Mellan raderna hör jag: "www.rollspel.nu" är inte oldskool D&D..."

Inte lika mycket som rpg.net, nej. Antagligen beror detta på att vi har (åtminstone är det intrycket jag fått) en avsevärt lägre medelålder, åtminstone bland de mer frekventa postarna, och att "oldschool" på ett svenskt forum lika gärna kan vara Mutant och DoD som D&D. Beklagligt, kanske, att det inte finns fler som kan rekommendera dungeonrum med tre likadana dörrar, där den ena döljer en guldkrona, den andra omedelbar död och den tredje sex säckar med socker vaktade av sex jättebin.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
If I told you I'd have to kill you

Vi kör Dungeon of Doom med Old School-stil, men kan tyvärr inte dela med oss av våra fällor, för det skulle nog sabba det roliga för alla här som tänkte delta! :gremlaugh:

Vi ses på SSK!

/M

Arfert

Facit
"Beklagligt, kanske, att det inte finns fler som kan rekommendera dungeonrum med tre likadana dörrar, där den ena döljer en guldkrona, den andra omedelbar död och den tredje sex säckar med socker vaktade av sex jättebin."

Thats whats rolepaying is all about!!

olaberg

Hero
Den ene omedelbar Save vs Death Ray or die, menar du förstås...

Tack för bina och sockret! Ska väl inte använda precis just det. Men fick en annan bra idé.

- "OK, tunnan välter och ni dränks i gult klet, ser ut som smält bärnsten, fast är iskallt och kladdigt."
- "Nej, det är en syrafälla! Hjälp, vi kommer att dö!!!"
- "Det verkar som om inget händer faktiskt..."
- "Inget?"
- "Inget!"
- "OK, jag undersöker kletet."
- "I sin textur påminner det faktiskt om honung."
- "No shit?"
- "Jo. Och det luktar lite som honung också. Ganska mycket faktiskt."
- "Hm, tror ni vi vågar smaka på det?"
- "Ni avbryts i era funderingar av ett mycket kraftigt surrande ljud längre ner i korridoren..."

olaberg

Hero
Re: Påminner om den klassiska Grötfällan :)

Det ringer en svag klocka i bakhuvudet... hjälp mig!