Tja, om du inte minns det själv...
...hur ska du då tro att vi ska hålla reda på vad du säger?
M.
...hur ska du då tro att vi ska hålla reda på vad du säger?
M.
Med andra ord får man inte längre inom ramen för D20-licensen utmåla en fantasyvärld med sociala orättvisor och diskriminering? Säg till mig om jag missuppfattar något, för i det här fallet hoppas jag nästan det.Prejudice - Covered Products can not depict existing real-world minorities, nationalities, social castes, religious groups, genders, lifestyle preferences, or people with disabilities as a group inferior to any other group.
Tja, den kinesiska filmindustrin har åtminstone, trots omfattande censur, spottat ur sig mästerverk efter mästerverk. Någon roll måste ju censuren ha i det hela, om så bara som sporre för kreativa och subtila lösningar.Dock, det skär i hjärtat att behöva uppskatta någon form av censur...
Jag tror att du missar en detalj här. WotC måste förhandsgranska allting efter denna ändring!Den kapaciteten får nog producenten av produkten stå för är jag rädd. Risken finns ju annars att de stickprovskontrollerar produkten och om de finner texten obehaglig så stämmer de för brott mot licensen. Misstänker att en del producenter av d20 produkter inte klarar en sådan rättsmangling.
Jag visste inte att du avsåg att ge ut produkter med d20-loggan...Antar att jag på sätt och vis borde tacka någon däruppe för att de gett mig en slutgiltig och definitiv anledning att sky D20 som pesten för all evinnerlig tid
Så WotC ska lita på att de får en korrekt översatt produkt tillsänd sig? Man kan ju lätt lura dem genom att översätta "kvinnliga bröstvårtor" till "certain body parts", vilket inte är fel, men inte heller helt rättvisande.Den kapaciteten får nog producenten av produkten stå för är jag rädd. Risken finns ju annars att de stickprovskontrollerar produkten och om de finner texten obehaglig så stämmer de för brott mot licensen. Misstänker att en del producenter av d20 produkter inte klarar en sådan rättsmangling.
Wow, det tänkte jag inte på. Genom att ta kontrollen över innehållet så tar man också ansvaret. Undrar om de tänkt på det själva?WotC måste förhandsgranska allting efter denna ändring!