Mogger
Hipsteranka
Jag behöver en lista på Dåliga saker™ som karaktärer i Daemon bär med sig. Dessa kommer eventuellt att kicka igång i början av varje spelmöte, beroende på hur väl underlägeslaget faller ut (varje spelmöte, som är hyfsat episodaktigt, börjar med ett slag som visar vilken, om någon, skit som drabbat karaktären sedan sist). Här är listan än så länge?
Utblottad
Efterlyst
Jagad
Sjuk
Missbruk
Rånad
(Deprimerad)
Begravd?
Utstött
Smutskastad
Fängslad
Vilse
Sviken
Besatt
Avslöjad
Tvångsrekryterad
Skuldsatt
Förväxlad
Förgiftad
Bedragen
Förrådd
Syndabock
Lurad
Mutad
Jag behöver fler! Tänk Warhammer. Var vill ni inte att er karaktär ska vakna upp? I vilken situation vill ni inte att er karaktär ska befinna sig i?
Utöver detta har karaktären en bunt relationer, så en Dålig sak™ som Fiende funkar inte.
(Ni som spelat Apocalypse World eller Poison´d känner igen er. Varje karaktär har alltså ett antal Needs och Wants som ligger och väntar på att få komma ut)
Utblottad
Efterlyst
Jagad
Sjuk
Missbruk
Rånad
(Deprimerad)
Begravd?
Utstött
Smutskastad
Fängslad
Vilse
Sviken
Besatt
Avslöjad
Tvångsrekryterad
Skuldsatt
Förväxlad
Förgiftad
Bedragen
Förrådd
Syndabock
Lurad
Mutad
Jag behöver fler! Tänk Warhammer. Var vill ni inte att er karaktär ska vakna upp? I vilken situation vill ni inte att er karaktär ska befinna sig i?
Utöver detta har karaktären en bunt relationer, så en Dålig sak™ som Fiende funkar inte.
(Ni som spelat Apocalypse World eller Poison´d känner igen er. Varje karaktär har alltså ett antal Needs och Wants som ligger och väntar på att få komma ut)