Dagboksutmaningen 2024

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,773
Location
Stockholm
Jag vet sedan tidigare att det är många i WRNUverse som skriver dagbok och många andra som är sugna på att börja.

Så...

Välkommen till Dagboksutmaningen 2024! 🎉

Målet är enkelt: skriv ett dagboksinlägg varje dag från idag fram till nyår. Ditt inlägg kan vara långt eller kort, allvarligt eller lättsamt – det viktigaste är att du skriver! Det kan vara en dikt, en bullet journal, en teckning eller en att göra-lista. Du bestämmer!

Skriv din dagbok på ett sätt som passar dig:
- I en fysisk anteckningsbok.
- I en dagboksapp eller word vad vet jag Excel.
- Här i tråden på forumet om du vill dela med dig.

Alla typer av dagboksskrivande är välkomna!

Tillsammans stöttar vi varandra, delar tankar och uppmuntrar till att skapa en daglig skrivvana. Du väljer själv hur mycket du vill dela och var du känner dig mest bekväm. Det viktigaste är att vi håller skrivandet igång, varje dag fram till nyår.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,381
Okej, då kör vi:
2024-09-21: en lördag är som att försöka käka soppa med ett gaffel. Jag förstår inte var tiden rinner ut hela tiden. Jag är dock vansinnigt nöjd över att ha funderat ut var skiljelinjerna går i kulturkriget mellan dvärgar i Chronopia, och hur det återspeglar sig i deras inställning till musik.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,773
Location
Stockholm
Igår skrev jag ut en sån helt vanlig LEUCHTTURM och insåg att jag började skriva i den 2018.

Det har varit långa perioder då jag inte skrivit i den alls, men också väldigt varierat skrivande. Den började som en bullet journal, övergick till ”en dikt om dagen” och fortsatte till mer blandat dagboksskrivande. Nu på slutet var innehållet mer som en loggbok. Datum och kanske en rad text, max. ”Bra dag”, ”Såg en korp”, ”Träffade NN”, ”Köpte Shadow and Bone” odyl.

Ska bli spännande att se hur det blir framåt.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,381
Jag tänker köra såhär: målet är att skriva för hand i min vanliga anteckningsbok. och/men om jag inte hinner, eller det inte blir av så sätter jag ett krav på mig själv att skriva något direkt här i tråden. Idag blev det något för hand i boken.

Hur känner ni andra som är med på tåget, hur ofta tänker ni "checka in" om ni skriver något på andra ställen? Kanske kan vara en poäng att skriva något om att man är med/inte med/halkar efter någon gång i veckan eller så här i tråden?

Jag har iallafall klarat av att skriva saker 100% (av två dagar) i utmaningen än så länge! 💪
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,773
Location
Stockholm
Körde på i går också.

När man läser kända personers dagböcker, Sylvia Plath t.ex., så kan jag inte fatta hur välformulerade och stringenta de är. Hur mycket TID la de på att skriva dagbok egentligen?
 
Top