Nekromanti Dagens överraskning

Big Marco

Läskig
Jag var på Goblin Games idag och köpte spel. Hunk var inte där, men en annan, för mig okänd, individ fanns där och expedierade. Han kände igen mig och tyckte att mina åsikter och tankar kring äventyrskonstruktion (rälsning vs icke-rälsning) som fanns med i fokusartiklen i senaste Signaler från Sverok var intressant och läsvärd.

Sådant gör mig glad och överraskad. Det kändes jättekul. Jag tyckte själv att artikeln var bra, men det är extra skoj när någon annan tycker likaså.

Arfert

Facit
Tänk om jag kunde vara lika bra på self-promotion som du, Marco. :gremgrin: Fast den artikeln ska jag nog läsa... Och det är ju alltid kul att du gör reklam för min hovleverantör av spel, det utmärkta Goblin Games.

solvebring

Superhero
Signaler...

Kanske inte har så mycket med saken att göra, men jag gillade också dina uttalanden i senaste Signaler. Är själv dock lite bruten, en "balancerad" man, kallar mig inte friformare, inte heller rälsare. Jag vill att det på något sätt bara skall funka lagom på bägge håll, och dina uttalanden i ärendet kändes lika mina egna tankar kring mycket.

Sanjuro

Warrior
"Tänk om jag kunde vara lika bra på self-promotion som du, Marco."

Jaa, fast just det här måste väl slå någon slags rekord i alla fall? :gremsmile:

Big Marco

Läskig
Skumt, det känns som om att man inte får bli glad över spontan uppskattning från okända och sedan berätta om det utan att det uppfattas som "självreklam". Varför blir det den reaktionen snarare än delad glädje över att en medmänniskas liv kändes något bättre för en stund?

Big Marco

Läskig
Re: Signaler...

Kul att höra att jag inte cyklade in i fel tunnel helt och hållet. Som sagt, jag tyckte det blev en bra artikel. Dock upphör jag aldrig att förvånas över den journalistiska processen - intervjun pågick i ungefär 100 minuter och resultatet är mycket sammanfattat, minst sagt.

Troberg

Sinister eater
Skumt, det känns som om att man inte får bli glad över spontan uppskattning från okända och sedan berätta om det utan att det uppfattas som "självreklam". Varför blir det den reaktionen snarare än delad glädje över att en medmänniskas liv kändes något bättre för en stund?
Det här är Sverige, du ska inte tro att du är något! :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Jantelagen FTW!
Japp, när muskulösa spartaner vrålar "THIS IS SPARTA!" så står det en klunga grå svenskar i ett hörn och påpekar försynt "<font size="1">Det här är Sverige.</font size>".

PAX

Jordisk Äventyrare
J2

"Nu har vi Jantelagen 2.0. Den lyder så här:"Du ska inte tro att det bara är du som är något""

Fredrik Härén

walium

Ganska töntig, faktiskt
Som vanligt

Det händer väldigt ofta att trådar tar helt andra vändningar och skapar helt andra diskussioner än vad som var den ursprunliga avsikten. Det är en av fördelarna och nackdelarna med internetbaserade forum. Du vet aldrig vad du får. Sedan är väl du en av Sveriges mest välkända rollspelsskapare som dessutom har en framgångsrik karriär inom en spännande bransch och inte en osäker liten 14-åring som lyssnar på deppig musik och skär sig i armarna? Kort sagt: ta det inte så allvarligt. Du startar en tråd om konflikter i rollspel och den fylls av dåliga sexskämt, du startar en tråd om att börja träna och den urartar till att handla om Israel-Palestina-konflikten, du startar en tråd om korsetter och den handlar i slutändan mer om fördelarna med att filma sitt sexliv. Välkommen till internet. :gremsmile:

Vill du berätta glada nyheter om din vardag och samtidigt ha full kontroll över vad folk svarar så rekommenderar jag att du antingen börjar skriva en dagbok eller att du startar en blogg som inte går att kommentera.

solvebring

Superhero
Re: Signaler...

Dock upphör jag aldrig att förvånas över den journalistiska processen - intervjun pågick i ungefär 100 minuter och resultatet är mycket sammanfattat, minst sagt.
Jo, men så fungerar ju i princip all media. Intervjuas du av TV i en halvtimme kanske de låter visa en utav de kommentarer du sagt som då ensam levererar just det budskap de vill ge.

Vad det sedan kommer till att skriva artiklar är det oftast det bästa sättet att arbeta på. Ta reda på allt så att du som skriver har hela översikten till sedan kunna leverera detta korrekt, relevant och läsnyttigt. Detta blir dock oftast en sammanfattning, men det brukar också bli en bra sammanfattning. Tyckte mycket om denna artikel.

Nåväl, detta går väl egentligen mot ett OT-inlägg, så kort åter:
Tack för intressant innehåll! :gremlaugh: