Nekromanti Dagens i-landsproblem:

Dilandau

Myrmidon
Adlibris är ena slöa, lögnaktiga, stycken

Varje gång jag beställer något från Adlibris, står det att leveranstiden kommer att bli 3-5 dagar. Jag har aldrig fått en leverans på kortare tid är 5 dagar.

Ofta beställer jag böcker på söndagar. Jag vet inte varför, men så är det. Då borde böckerna dyka upp senast fredagen därefter. Icke! Om jag har tur kommer de på måndagen (alltså dag 8, eller arbetsdag 6), men oftast inte förrän tisdagen (dag 9, arbetsdag 7).

Just nu betyder detta att jag inte har något roligt att läsa i helgen.

DAMMIT!

Krille

Super Moderator
Enkel lösning

Köp dina böcker endast på Flemmings Böcker. Du får din bok i handen direkt, utan fraktpålagor eller annat bjäfs.

Om det är en klurig titel så har han den inne i butik i övermorgon, eller senast torsdag nästa vecka.

En riktigt klurig bok får till och med Flemming problem med.

...ajust, det innebär förstås att du är tvungen att åka till Skövde för att få dina böcker, men å andra sidan så får du en kopp kaffe också. Och skulle jag råka vara där så finns ju risken att du får en pratstund med mig också.

Storuggla

Champion
Re: Enkel lösning

Men nu glömde du ju den starkaste motivatorn hos människan: Behovet av att döda bokhandlare genom att handla online för en rabatt.

Får man fika hos Flemmings?

Storuggla, spill i böckerna

Krille

Super Moderator

Klart man får fika hos Flemmings! Han bjuder till och med på Gevalia pulverkaffe och har ett litet kaffebord där hugade gäster bjuds att sitta ner och lugnt det taga ett tag.

Storuggla

Champion
Låter som en sympatisk bokhandel [NT]

Typ en sådan man skille vilja driva själv, om det inte vore för att de alla går med minus och marknaden häromkring är mättad :gremfrown:

Dilandau

Myrmidon

Men nu glömde du ju den starkaste motivatorn hos människan: Behovet av att döda bokhandlare genom att handla online för en rabatt.
Tja, när priskillnaderna kan ligga på 100-150 kr per bok har jag svårt att motivera att handla på vanlig bokhandel.

Nightowl

Champion
För mig är det enkelt...

...jag har inga bokhandlare att döda. Den senaste bokhandeln var också spelhåla, leksaksbutik och pappershandel och gick ändå inte runt.

Erik

Storuggla

Champion
Re: För mig är det enkelt...

Ja, hur ska man gå runt som bokhandlare egentligen? Måste man ha en bordell på lagret eller sälja braj med varje bok?

Storuggla, el pesto grande bokhandlaro

Dilandau

Myrmidon
Re: För mig är det enkelt...

Några ex av Necronomicon i lagret funkar alltid bra. :gremsmile:

Min favoritboklänk är fortfarande den här.