Nekromanti Dagens påtalominget-pris

Rosen

Myrmidon
Sett på ett annat forum, i en tråd om var folk tagit sina användarnnamn, från en viss bfspm:
i was trying to get an account from yahoo mail and i tried lots of names, but every name i tried was taken.. my name, last name, ect.. and i was reading the lord of the rings, so i tried the names in the book and it didn't work again because every single name were taken too.. so i got mad and write the first letter of all the five hobbits...

Så, bfspm = Bilbo, Frodo, Sam, Pippin, Merry.
Och det borde ta priset för världens mest obskyra Tolkien-referens... (-:

--
Åke

MrG

Swashbuckler
Började spontant försöka läsa ut förkortningen, bf var ju bekant från BFG (BigFuckingGun), men hade svårt att läsa ut resten utan att läsa inlägget och då visade sig BF så för något helt annat än jag var van vid :gremlaugh:

Johan K

Gammal & dryg
Well, en sak ska han ju få en eloge för.. & det är juh att han en jäkla fanasi för att lyckas få ihop en sådan här användarman,, :gremgrin:

Jaggernaut

Hero
was trying to get an account from yahoo mail and i tried lots of names, but every name i tried was taken.. my name, last name, ect.. and i was reading the lord of the rings, so i tried the names in the book and it didn't work again because every single name were taken too.. so i got mad and write the first letter of all the five hobbits...

Det påminner mig om då jag skulle göra ett mail account till home och råkade ut för något liknande. Då sa jag till mig själv "kom på något knäppt och annorlunda". Det första som poppade upp i skallen var "Lingonglass" vilket det också blev. Det namnet har följt med sedan dess och jag heter det lite varstans numera. Dock är det någon annan jäkel som har börjat använda det så då heter jag antingen Lingonglas eller Lingonglass_gul.

/Jaggernaut - med mer alias än det finns bokstäver i gul