Nekromanti Dagens SL-tipps..

Johan K

Gammal & dryg
Efter att ha SL-at lite nybörjare nere i spelbutiken kom jag att tänkte lite på att hur jäkla bra det är att träna sina SL-skills på just kids, gjärna helt nya inom rollspelens värld.
De gör de mest otänkbara saker som man inte alls är förberedd på & därför måste man hela tiden var på sion vakt & ha lite kort i ärmen för att kontra deras idéer. Vilket är förbenat skoj, får jag säga.
Så dagens tipps ifrån min sida, testa gjärna at SL.a nybrörjare, det är skitskoj !!

/ Johan K, som lyckats får 3 kids at just börja speal rollsepl efter att man demat DoDT. :gremlaugh:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Ska själv spelleda två stycken nybörjare i helgen. Det ska bli både trevligt och intressant då jag inte har varit spelledare på länge.

Flurtis

Hero
Kan bara hålla med Johan här. Några av mina mest utvecklande SL sessioner hade jag när jag spellede rollspel på konfirmationslägrer. Man utvecklas något enormt som SL på detta viss.

//Flurtis

olaberg

Hero
Spelleda barn är jätteroligt. De gör helt nya grejer. I helgen ska jag spelleda en sjuåring, en åttaåring, en tioåring, en tolvåring, en femtonåring och en fyrtioåring (OD&D). Det är sjuåringen och åttaåringen som hittills kommit med de riktigt smarta problemlösningsförslagen!