Nekromanti Dagens ungdom tål inte sponken

Storuggla

Champion
Jag såg just en reklam där en ung tjej beskrev hur man vet när man är berusad: »När man använder två händer för att skicka sms« sa hon (på ett ungefär, det var andemeningen i alla fall).
Alltså, hur veka är inte ungarna nu? När jag jobbade tuben trodde jag de druckit enorma mängden för att bli som de blev, men om man frågade så hade de bara druckit två-tre öl (eller ännu värre, cider!).
Och nu detta om berusning och sms? För att skingra alla ungdomars underliga villfarelser om vad en berusning är så skall jag nu redogöra för vad en riktigt berusning är:
Om du känner något på din axel och det är golvet, då är du berusad. Inget jäkla fjomp om mobiler och sms.

Storuggla, dagens åldring

Dewil

Skrivbordsgeneral
Tss. Jag försökte leta rätt på en undersökning jag läste här om året, men hittade inte igen den. Hursomhelst så dricker dagens ungdom fasansfulla mängder alkohol (en tunnis som jag hade däckat halvvägs, särskilt nu när man varken är student eller singel) så de ljuger om de säger att de bara har druckit två-tre öl (eller ännu värre, det där spetsade sockervattnet som säljs som "cider").

Jag har för mig att snittkonsumtionen för en man i åldersgruppen 18-24 ligger på motsvarande en halv liter brännvin i veckan...

Dewil

Storuggla

Champion
"Hursomhelst så dricker dagens ungdom fasansfulla mängder alkohol (en tunnis som jag hade däckat halvvägs, särskilt nu när man varken är student eller singel) så de ljuger om de säger att de bara har druckit två-tre öl (eller ännu värre, det där spetsade sockervattnet som säljs som "cider")."

Va? Menar du att de skulle ljuga för någon som är på väg att skicka dem till antingen fyllecell eller Mariapol? :gremshocked:

Storuggla, ingen aaaaning

Marcus J

Hero
ska först bifoga en disclaimer. Jag brukar inte vara med på nedan nämnda fester och tåler själv inte särskilt mycket en 5-6 öl (starka självklart) är väl det jag brukar dricka när jag är ute.

Men mina klasspolers påstår sig dricka asamycket. En säger sig ha druckit 18 öl i lördags. Med en hyfsad påspädning.så blir det ändå en massa öl. Det ska man väl ändå kalla en ganska lugn kväll för honom.

Så de där 2-3 ölen är nog bara ljug. Eller så dricker de dåligt i storstan.

The_Gorger

Hero
Snittkonsumtion [räkneskojigheter]

Min morsa pysslar med folkhälsa, och sade någon gång att den genomsnittliga mängden ren alkohol per person och år låg på 2-3liter (alltså ren alkohol, och alla inräknade inkl. spädbarn). I Strömstad, en småstad vid norska gränsen i bohuslän ligger den på 63liter ren alkohol per person och år. Om man antar att det är en tredjedel öl(3.5%), en tredjedel vin(16%), och en tredjedel sprit(40%) så får vi: 600 liter öl, 125 liter vin och 50 liter sprit. Om dagen blir det: ~2liter öl, ~½flaska vin och 3 stora snapsar. OM DAGEN! Detta gäller alltså även 5åringar och nykterister.
Fredag hela veckan får en ny innebörd!

/Gorger

PS Det är alltså norskarna som köper all sprit, och inte vi för er som inte förstod det. I en kommun med 10k invånare har vi 4 systembolag, där det mest säljer för 2 miljoner kronor ... om dagen. DS

Organ

Out of time, out of mind
När jag jobbade tuben trodde jag de druckit enorma mängden för att bli som de blev, men om man frågade så hade de bara druckit två-tre öl (eller ännu värre, cider!).
Så du menar att du på fullt allvar tror att de svarar sanningsenligt på den frågan om den ställs av en auktoritetsperson som en T-banevakt? :gremgrin:

/Anders

magoo

Hero
Jag tål inte sprit själv. Om jag skulle dricka 3 cider skulle jag ragla omkring och skratta hysteriskt och sen ramla omkull. Jag blir yr i mössan av ett glas Lambrusco (mousserande billigt gott rödvin).

Som mamma festar jag ytterst sällan men när jag vid enstaka tillfällen ska festa loss ordentligt så ser min helkväll ut så här:

Förfest: Ingen, behövs inte.
Kl 20: En svag drink, kanske en 2:a (blir varm i hela kroppen)
Middag: Ett glas vin till maten (fnissar åt dåliga skämt)
Kl 21: En 4:a Jägermeister (röjer loss på dansgolvet)
Kl 22: Mer Jägermeister om lång fest, annars vatten
Kl 23: Vatten resten av kvällen

/Magoo, blir full av att lukta på korken

Storuggla

Champion
"Så du menar att du på fullt allvar tror att de svarar sanningsenligt på den frågan om den ställs av en auktoritetsperson som en T-banevakt?"

Menar du att de små liven far med osanning? När började de små liven med det? :gremwink:

Storuggla, på min tid...

G

Guest

Guest
18 öl är inte troligt att någon dricker av den anledningen att du blir förgiftad av vatten i så stora mängder oavsett tilllägg som alkohol etc, nu räknar jag ioförsig på halvliter men även på 0.33L så ligger du på över 50%chans för dödlig dos vätska, så antingen ljuger han eller så bör han ändra livsstil, över till alkoholkonsumtionen, om det inte var väldigt stark öl slog jag honom dock i lördags men inte behövde jag känna marken mot axeln eller så, jag har nämligen minne av hela kvällen, jag drack tre öl en cider sex st snapsar i form av vodka och en i absint, jag kan säga dock att jag lullade runt en hel del och glömde jacka och tröja när jag gick hem i tshirt i novembernatten.

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: Dagens ungdom tål inte sponken[ANT]

18 öl och en alkoholförgiftning senare?

- Jocke, matförgiftad och bitter.

Johan K

Gammal & dryg
Om du känner något på din axel och det är golvet, då är du berusad.
Well, det är iof en sanning.. Det går ju inte att förneka, har man en fylla som ovan nämnda är det nog bäst att förfltta sig på allternativt sätt till närmsta säng & invända den horribla bakfyllan dagen efter.