Nekromanti daggbacken i asharien.

Geequed

Veteran
Joined
22 Jan 2003
Messages
10
Location
Norrbotten, Luleå
Joh det stämmer...
Mycket pittoresk by...

Ingen mur eller palisad om jag inte kommer ihåg fel...
Misslor, Kragger å lite annat smått å gott...=) =) =)

Köp ASHARIEN-modulen..mycket fin modul..=)
 
Joined
1 Oct 2002
Messages
926
Location
Lund, Skåne
Fel bland de tidigare svaren

Daggbacken har runt 800 invånare (enligt GM), men kallas ändå by av många.

Mvh Victor Palm...

...Som inser att 800 invånare är väldigt lite för en stad, även på motsvarande-jorden-tid.
 

Grillmästaren

Veteran
Joined
15 Jan 2001
Messages
71
Location
Västerås
Har goda minnen från Daggbacken :gremsmile:.

Efter vissa händelser inom spelgruppen, så hade min missla (som förövrigt jobbade som tjuv, och var baron i daggbacken, verkar lite ologiskt för en missla, men ändå...) blivit anklagad för att ha stulit en penningpung av dom andra RP'na. Men min gissning skulle vara att han vart bestulen på den när vi var i Jarla.... Hursomhelst så började denna person jaga misslan, och var extremt arg på mig. Och det vart ju inte bättre efter att den lilla gulliga misslan av misstag, kastat en glasflaska fylld med frätande syra i ansiktet på långstånken.... Men iaf, misslan flydde från spelgruppen, men dom följde efter, och det var precis lilla misslan Snöboll ville. Han lurade dom ända hem till daggbacken, och när spelgruppen väl kom fram så möttes dom av tjugotalet kraggbarbarer som hade blivit väldigt upprörda då deras Baron berättade historien... det hela slutade med att dom fick sitta ett tag i finkan... tyvärr så vart spelgruppen ospelbar efter det, och vi rullade fram nya RP's :gremsmile:.

men hursomhelst, man ska inte bråka med en missla i daggbacken...

När vi spelade då så var Daggbacken ett ganska litet samhälle...
 
Top