Nekromanti Dags för en Stockholmsforumsöl igen? …

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag (och ett par till forumiter jag känner) tycker att det börjar bli dags för ännu en bejublad forumsöl i huvudstaden.

Dessvärre har vårt stamlokus gått ur tiden, och vi letar därför desperat efter en för ändamålet lämpad lokal.

Kraven är följande:

Måste ha god (och billig) öl och cider.
Måste vara i det närmaste musikfri, så det går att föra en normal konversation.
Måste vara belägen någorlunda centralt.
Måste vara extremt ohipp.

Någon som har några förslag.

När ni ändå håller på kan ni föreslå ett datum också.

Gardener

Champion
Jag är på. Är dock rostig på ölhak i hufvudstaden. Allt om Stockholms Bärsbörs kan kanske vara ett hjälpmedel dock. Den sorterar ställena i rätt ordning i alla fall. =]

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
För en gångs skull...

...kan vi ta Dovas. Eller nått skithak med billig öl. Jag ska dra ner på ciderintaget, så jag ska bara dricka läsk, och gå hem tidigt. Så vad helst går bra för mig.

Magnus

Eksem

Champion
August (Folkkungagatan) är inte dyr, men inte heller sunkig (32 spänn ölen?). Kan vara lite halvfullt ibland, men med artiga gäster och blandad ålder.

Carmen (Tjärhovsgatan) är Söderkällarens något mer sofistikerade storebror med halvlitersöl för 29 bagare och närmast musikfritt på den övre våningen. Blir lätt fullt, men är man i tid finns goda möjligheter att knipa rejäla bord med många sittplatser nära toalett.

Söderhof vattnar förmodligen sin öl, men det är stort och ölen är mycket billig. Dock har de av och till garderobsavgift och tvång, av någon outgrundlig anledning.

Eh, gamla Dovas, eller vad det nu kan tänkas heta nuförtiden. På Hornsgatan. Ganska billig öl, och nästan alltid gott om sittplatser.

Lambi

Swordsman
Sounds like a plan

...eller låter som en plan för våra icke-amerikaniserade läsare >_<

Jag ska dra ner på ciderintaget, så jag ska bara dricka läsk, och gå hem tidigt.
Vad är det för nyårslöften dina vänner lurat i dig? ^_-

Jag tänkte våga mig på att komma förbi och hälsa på alla stora stygga rollspelare. Öl är gott, forum är gott, då borde forumsöl vara gott.

Mask_UBBT

Hero
Tid?

Tja, vad tycker ni? I helgen? Helgen efter det? Fredag, Lördag, Söndag? Onsdag?

För min del är jag lika osäker på alla datum, så...

/Mask

Lambi

Swordsman
28:e, 29:e eller 30:e?

...bara för att skriva ett datum eller två. Ligger lagom långt in i framtiden för att folk ska kunna skyffla bort onödigt tjafs men ändå inte för långt fram för att man inte ska orka bry sig.

Fredagen den 28:e januari låter krispigt.

Anders Åstrand

Swordsman
Självklart! lördag 22:a?

Jag är gärna med för en gång skull, men 28:e som föreslogs känns lite väl långt bort. Nu föreslog jag 22:a, men jag kan lite när som helst förutom fredag 14:e.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Nä, innan dess, väl?

Skulle det råka bli så att ni bestämmer en lördag som inte är nu i helgen finns möjligheten att jag kanske kan ta mig upp. För mig gäller ju senare desto bättre. Kanske, kanske...

Lambi

Swordsman
lördag 22:a

Jag är väl inte mer kvinna än att jag kan säga Sure thong .

Möjligt att jag ska leka bilförare hemskans tidigt dagen därpå, men det är ju bara att begränsa ölhäfningen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Neeej! Inte en lördag …

Fredag är mycket bättre på alla sätt och vis.

Mitt motförslag blir därför fredag 21 januari.

Lambi

Swordsman
freitag über alles

Jag är på då också, den dagen passar tom bättre än 22:a. Go Dante. Blä på Åstrand.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Säg som det är istället...

...Ni vill inte öla med mig, helt enkelt. Men då säger jag det, att ni får fanimig öla med mig någon annan gång, för jag tycker om er även om det inte är ömsesidigt.

Jag kommer kunna fredagar i framtiden, så då får ni komma på någon annan ursäkt.

:gremgrin:

Rising

Vila i frid
Re: Självklart! lördag 22:a?

Om det blir på lördag så kan jag komma. Fredag... är betydligt osäkrare... Å andra sidan har jag ju redan träffat Dante... Äh, jag borde kanske återgå till mitt lurkande och låta bli att komma på era töntiga träffar. :^)

Nå, pling-plong.