Nekromanti Dags för Stockholmsforumsöl? ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vore det inte trevligt att samlas på någon schysst uteservering för lite pilsner och rollspelssnack?

Det tycker i alla fall jag och föreslår därför någon kväll denna vecka (dvs. v. 33 [11–17 augusti 2003]).

Nån som har lust att hänga på?

Eksem

Champion
Snyft

Jag skulle hjärtans gärna hänga på, men ack, CSN och Posten samarbetar för att slippa ge mig de små slantar jag så väl förtjänar. Min plånbok innehåller för tillfället 0 kronor, och mitt konto innehåller 4 kronor (plus 2 kronor på ett vinstkonto, vad i hela friden är ett vinstkonto? Och varför har jag 2 kronor på det?). Därför måste jag tyvärr hoppa ÄNNU en forumträff! Eländes elände.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tyvärr...

...måste jag avböja. Har fullsmockat på jobbet, helgen uppbokad och knappt en spänn på kontot :gremfrown:

Dante

Staff member
Onsdag, alltså ...

... men var och när?

Jag föreslår samling vid Medborgarplatsen (vid trappan utanför Mondo, typ), klockan 19.00.

Någon däremot?

Vitulv

Aargh!

Fan, nu känns det ju ännu värre! :gremfrown: Nej, jag kan verkligen inte slita mig, det är för körigt just nu. På jobbet är det kaos och under de lediga timmarna så hjälper jag flickvännen att flytta.

Men jag är evigt tacksam för erbjudandet.

/Vulf

Storuggla

Champion
Re: Aargh!

"På jobbet är det kaos"

Det där är väl inte det man vill höra från en yrkesmilitär? :gremshocked: Rena rama Ryssland :gremwink:

Storuggla, gör korsord på Vitulvs haka

Vitulv

Re: Aargh!

Ja, jag vet inte vad som händer. Jag lade ifrån mig nycklarna till kärnvapensilon och nu vet jag inte vem som har dem. Oj. Det där fick jag ju inte säga...

Ehrm, Sverige har alltså INTE några kärnvapen. Och därför heller inga silos för dessa. Och följdaktligen inga nycklar som man kan slarva bort.

Vitulv - drar ett steck

Bunny

Crazy like a fool
Re: Onsdag, alltså ...

Är inte fredag en mycket bättre dag att gå på forumsöl på? Dessutom så har ju onsdagen en massa andra aktiviteter att bjuda på, som Cirkus Subörb i Fittja (där jag kommer att vara).

Korpen

Hero

Tycker nog att onsdag är en bättre dag än fredag. PÅ fredagar så har man oftare saker inbokade, eller så är det folk som kanske skall åka bort över helgen. Onsdag är en bra dag för att slappa på krogen!

Dessutom så jobbar jag kväll på fredag :gremtongue:

//Korpen (Erik)

chrull

Stockholm Kartell
medborgarplatsen luktar Carmen.

Men okej då. whatever.

jag kommer men som vanligt glider jag in lite senare. vid 21-snåret kanske. eller om jag lyckas smita tidigare ("spring chrull, chefen kanske kommer tillbaka snart!!") så kanske jag dyker upp så tidigt som 2030! :gremgrin:

Jag kräver att ugglan sms:ar mig lokalen och helst också adressen (ifall jag inte känner till det) såfort ni suttit er ner. Om jag inte hittar er kan jag ringa, men annars så är det ont om pistolas på mitt kontantkort. :gremcrazy:

chrull

chrull

Stockholm Kartell
Re: Hörr Ulven

Oj så synd att han inte kommer. Men det gör inget! du kan bjuda mig på ett glas istället! :gremgrin:

chrull - ont om pengar, men det ordnar sig nog.

Storuggla

Champion
Topp [NT]

"Jag kräver att ugglan sms:ar mig lokalen och helst också adressen (ifall jag inte känner till det) såfort ni suttit er ner."

Trro du att jag är gjord av pengar eller? et blir ju för hången en spänn att sms:a för! Arrr! men okej då...

Korpen

Hero

Ok, idag. Medborgaplatsen, 19:00
Nu finns det in SÅ många trappor där, men vilken är den vid mondo?

Dante

Staff member
Mondo ligger …

… i Medborgarhuset, hörnet vid Medborgarplatsen/Götgatan.

Storuggla

Champion
Sistaminuten-notis

Jag lade mig ner på soffan för en snabb tupplur. Vaknade med något lovecraftianskt slem i halsen, kan knappt prata och ont gör det. Ergo, jag bangar kvällen av hälsoskäl. :gremfrown:

Storuggla, ömklig

Korpen

Hero
Re: Då kommer jag...

Endast samling var vid mondo, ölandet ägde rum på hemlig plats....