Nekromanti Dags för Fuglesang

magoo

Hero
Jag önskar att jag vore Fuglesang. Jag tycker att rymdresan är jättespännande, även om folk har gjort det tidigare.

Jag skulle byta med honom direkt om jag fick, men ingen vill nog ha mig ombord på en rymdfärd. Jag skulle snacka tills de andra tröttnade och kapade linan på min rymdvandring.

"Ojdå, hon bara svävade iväg"

Dewil

Skrivbordsgeneral
de andra tröttnade och kapade linan på min rymdvandring.

"Ojdå, hon bara svävade iväg"
Ground control to major Tom, your circuit's dead, there's something wrong, can you hear me, major Tom? Can you hear me, major Tom? Can you hear...

Saxifrage

Hero
Chrille iz da man!!!

Mr Fuglesang goes space! Äntligen! Jag kommer garanterat sitta uppe och titta på launchen.

Varför ska man bry sig om Dr Fuglesangs himlafärd? Tja, bortsett från att det är den förste svensken i rymden så har saken en annan dimension. Fuglesang är mycket intresserad av partikelfysik, åker lite skidor ibland och träffade sin fru under nollningen på en teknisk högskola. Ett annat av hans stora intressen är... frisbeegolf. Japp, mina vänner: den första svensken i rymden är en NÖRD! Ingen Buck Rogers, ingen skitnödig militär, inget pilot-kaxo utan helt enkelt en väldigt "lagom" snubbe som hade platsat hur bra som helst på forumet, eller i vilket nördgäng som helst för den delen. Hur katten gick det till?

En bättre representant för svensken i rymden är svår att tänka sig. Om alla dessa aliens någon gång ska ta kontakt så måste det blir på Chrilles färd.

Godspeed, Dr F!

/Sax, tårögd