Jag är på jakt efter ett stridssystem där:
- spelaren gör val och att de valen är relevanta och inte bara resulterar i en kontroll av den enes dolda val kontra det egna dolda valet.
- Striden kan bölja fram och tillbaka. Genom att agera vettigt skall man kunna återhämta sig från ett underläge.
- En spelare eller karaktär kan ha en stil och att den stilen har effekt på striden.
- Det ändå inte blir för plottrigt och krävs alltför mycket rekvisita (även om jag iofs inte har så mycket emot sådan)...
Har ni något system som ni tycker passar någorlunda bra in på ovanstående? Förutom D&D?
//Ram – Återigen frustrerad över strider då de alltför ofta blir tråkiga om man följer ett system…
- spelaren gör val och att de valen är relevanta och inte bara resulterar i en kontroll av den enes dolda val kontra det egna dolda valet.
- Striden kan bölja fram och tillbaka. Genom att agera vettigt skall man kunna återhämta sig från ett underläge.
- En spelare eller karaktär kan ha en stil och att den stilen har effekt på striden.
- Det ändå inte blir för plottrigt och krävs alltför mycket rekvisita (även om jag iofs inte har så mycket emot sådan)...
Har ni något system som ni tycker passar någorlunda bra in på ovanstående? Förutom D&D?
//Ram – Återigen frustrerad över strider då de alltför ofta blir tråkiga om man följer ett system…