Hur alstrar man Daimotropi? Enligt regelboken ska man be en demon bjussa på den tjänsten, men hur får man en demon överhuvudtaget? Jo, genom DAIMOTROPISK ALSTRING! Förklara det här är ni snälla!/images/icons/tongue.gif
Man får inte en demon man får kontakt med en demon.
En schaman kan om jag förstår rätt ta kontakt med en och övertala eller betvinga genom andestrid.
Jag antar ävet att en viss teotropi kan funka.
Vidare finner onskan överlag dej om du är rätt för dess syften.
Vidare finner onskan överlag dej om du är rätt för dess syften.
Jag har för mig att NG konstruerade Mundana utan universiella ondskor. Deras definition av demon är (om jag inte har helt fel) "Varelse på andeplanet som kan manifestera sig i den mundana världen, och alstra Daimotropi". Ingen direkt ondska där, inte.
Hm...Jag har låtit mina RP:er möta en demon i deras senaste äventyr, varefter jag slog fram attributen med 2T6+10. Jag kanske har frågat det här förr, inte helt säker, men... Är det rimligt? Borde det vara mer?
Att få tag i Daimonotropiska filament är en två stegs process. Först utför man en Symbolisk nedkallning t.ex. "Andra rangens symboliska nedkallning (6)" (EON s.222). Den ger en då en demon som man kan pressa eller övertala att ge en daimonotropiska filament för att utföra en Demonologisk nedkallning.
Nu vet jag inte riktigt skillnaden mellan dessa (symbolisk och demonologisk) eftersom jag inte har tillgång till M&M för tillfället men jag gissar att den daimonotropiska är mäktigare, bättre på något sätt.
Se "Andra rangens symboliska nedkallning" och "Fjärde rangens demonologiska nedkallning" på s.222 i Eon eller de sidor som berör demoner i M&M.
Nej, för en symbolisk nedkallning krävs det inga daimonotropiska filament, men det kräver att du känner det Sanna namnet på demonen du skall nedkalla, eller det sanna namnet på hans sort om jag minns rätt.
Så först måste magikern lära sig någon sorts symbolisk nedkallning eller köpa filament av någon annan innan han kan börja kalla på demoner med daimonotropi.
Vad är då en ande för sådana finns väl okså på ANDEplanet.
Nej men visst är en demon ond alla gånger.
Jag tror tillochmed att demon betyder ond ande eller något sådant.
Förövrigt kan du väl inte räkna andeplanet till Mundana.
Men okej min demon kanske är din ande och visseversa.
Nu finns det fler sätt jag glömde just när jag skrev.
Men överlag tycker jag inte att en "God" individ ska pyssla med demoner. men så igen vem är god, Inte jag i vart fall är du ?
Jag tror att det är DoD-demonerna som spökar här, de var alla så där krystat onda. Mundanas system måste alla gånger vara bättre - svårt att säga eftersom de inte sagt ett ljud om de reglerna än så länge :/
Och bara för att ord betyder något på svenska så behöver det inte betyda det: ordets betydelse behöver inte vara en beskrivning av vad det är namn på.
Härlig formulering det där... Men jag läser Teoretisk filosofi, får skylla på det /images/icons/smile.gif
Demoner kan alstra daimotropi och manifestera sig på det fysiska planet.
Detta kan inte andar.
Vissa teorier säger att eftersom gudar kan manifestera sig på det fysiska planet är de en slags übermäktiga demoner.
...är väl inte nödvändigtvis onda, men de strävar (enligt min uppfattning) efter att nå sina mål med alla till buds stående medel, och ofta är de brutala metoderna de mest effektiva och enligt vår definition på "ond" och "god" skulle de därför tillhöra den första kategorin.
Sen går det ju att diskutera om det är ren Ondska att sträva efter makt, i så fall styrs hela världen irl av idel onda individer. Hmm... Kanske därför världen ser ut som den gör.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.