jensofsweden
Stjärnmagiker
Hellu Helmgastar,
Efter en radda missöden behöver min grupp nya karaktärer och en av dem är sugen på att prova att spela magiker. Har skummat igenom Damarien-PDFen lite I helgen och noterade att mysterierna I den boken var ganska annorlunda jämfört med de I grundboken, och att dessa tydligen ligger mer I linje med de kommande magireglerna.
Som jag förstått det har reglerna för magi ändrats ganska mycket sedan introduktions-PDFen gavs ut for ett par år sedan. Jag vill se till att min spelare kan få ihop en magiker med spells som är så snarlika de kommande reglerna som möjligt så tänkte bara slänga ut en fiskekrok här och hoppas på att en vänlig Helmgast kanske kan ge lite hints om ifall jag är på rätt spår med mina höftningar (nedan).
(obs, mall och exempel skrivna på Engelska då min grupp är Engelskspråkig)
Besvärjelsemall
Ritualer
Ritualer kopplas samman med en besvärjelse för att ge en bonus till tropislaget (eller ett Förvränga/Förnimma-slag). Hur stor bonusen är beror på ritualens längd. Ritualer okar antalet Borttoning Magikern erhåller när de utfor besvärjelsen, men dessa kan motverkas genom Övertag som vanligt. Om Ritualen lyckas eller ej beror på om Magikern lyckas samla ihop tillräckligt manga övertag med de färdighetsslag som den kräver.
Exempelbesvärjelse 1
PYROKINESIS
Exempelbesvärjelse 2
IGNIS
Efter en radda missöden behöver min grupp nya karaktärer och en av dem är sugen på att prova att spela magiker. Har skummat igenom Damarien-PDFen lite I helgen och noterade att mysterierna I den boken var ganska annorlunda jämfört med de I grundboken, och att dessa tydligen ligger mer I linje med de kommande magireglerna.
Som jag förstått det har reglerna för magi ändrats ganska mycket sedan introduktions-PDFen gavs ut for ett par år sedan. Jag vill se till att min spelare kan få ihop en magiker med spells som är så snarlika de kommande reglerna som möjligt så tänkte bara slänga ut en fiskekrok här och hoppas på att en vänlig Helmgast kanske kan ge lite hints om ifall jag är på rätt spår med mina höftningar (nedan).
(obs, mall och exempel skrivna på Engelska då min grupp är Engelskspråkig)
Besvärjelsemall
[Tropism] | [Difficulty] | Base difficulty is equal to the number of Filaments channelled. |
Magnitude | Varies | Magnitude is calculated based on Filaments channelled. |
Fade | 0+ | Spells may cause Fade (can be removed/reduced by Advantages). Each point of Fade caused by the spell reduces the difficulty by 4. |
Scope | Varies | Object, Creatures, Areas, Targets etc. |
Range | Adjacent | The base Range for all Spells is 'Adjacent'. Increasing the Range during Formalisation increases the difficulty level by +4 per step. The Range can also be increased when casting by spending Advantages. |
Duration | Varies | The base Duration for Spells is generally Instantaneous, Concentration, or Scene. The Duration cannot be increased for Spells with the Instantaneous Duration. Concentration spells can only have their Duration increased via Advantages if these are listed as a Specific Advantage for the Spell itself. Scene durations can be increased by using Advantages, or at the Formalisation stage by increasing the difficulty by +2 per step. |
Attack Value | 16 or 20 | The Base Attack Value (AV) is always 16; unless the Scope is Animal, in which case it is 20. The AV can be raised further by using Advantages. |
Defence | Derived Attribute | Identifies the Derived Attribute used to defend against a Spell's Attack Value. |
Success | Varies | The Effect is listed here if the spell does not have an Attack Value. |
Complications | Varies | All Spells have at least 1 complication. These can be removed by spending a number of Advantages (varies). |
Specific Advantages | Varies | Lists Advantages unique to the Spell that can be used to improve it. If the spell has an Attack Value, these improvements cover effects that are applied before the Target makes their Defence roll. |
Hit | AV Spells Only | The Effect is listed here if the spell has an Attack Value. |
Attack Specific Advatages | Varies | Lists Advantages unique to the Spell that can be used to improve it. These Advantages are calculated based on the AV and the Target's (failed) Defence Roll. |
Ritualer kopplas samman med en besvärjelse för att ge en bonus till tropislaget (eller ett Förvränga/Förnimma-slag). Hur stor bonusen är beror på ritualens längd. Ritualer okar antalet Borttoning Magikern erhåller när de utfor besvärjelsen, men dessa kan motverkas genom Övertag som vanligt. Om Ritualen lyckas eller ej beror på om Magikern lyckas samla ihop tillräckligt manga övertag med de färdighetsslag som den kräver.
Ritual Type | Required Advantages | Fade | Bonus | Skills Used | Time Required |
Short Ritual | 0 | 1 | +6 | Ceremony | 1 Hour |
Average Ritual | 4 | 2 | +12 | Ceremony, Harmonise | 4 Hours |
Long Ritual | 8 | 3 | +18 | Ceremony, Harmonise, [Ritual Skill] | 16 Hours |
Very Long Ritual | 12 | 4 | +24 | Ceremony, Harmonise. [Ritual Skill], [Ritual Skill] | 3 Days |
PYROKINESIS
Pyrotropism | 4 | Scope | Fire |
Magnitude | 4 | Range | Adjacent |
Fade | 1 | Duration | Concentraton |
Success | Controls a Fire with Fire Damage 2D6 / 2D6 or lower. The Caster can control, extinguish, subdue, or have the flames lash out against adjacent targets. |
Complications | [2 Advantages]: The Caster sustains 1 point of Thirst every Round they maintain control of the Fire. |
Specific Advantages | [2+ Advantages]: Can control a Fire with Fire Damage [+1D6] / [+1D6]. |
IGNIS
Pyrotropism | 4 | Scope | 1 Target |
Magnitude | 4 | Range | Adjacent |
Fade | 0 | Duration | Instantaneous |
Attack Value | 16 | Defence | Reflex |
Success | Affected targets are exposed to the spell and must defend themselves against its Attack Value using Reflex. |
Complications | [1 Advantage]: The Caster’s hand is covered in blisters and burns [Wound]. |
On Hit | The Caster touches the Target and subjects it to Fire Damage 0 / 3D6. |
Specific Attack Advantages | The Caster can spend Advantages from the spell’s Attack on the following: [2+ Advantages]: Fire Damage (+0) / (+1D6) |