Jag grunnar på ett scenario/system med arbetsnamnet Tangonätter och där skulle danstävlingar i så fall vara ett centralt tema. Men jag har ingen susning om det går att lösa sådana med ett system. Alltså ett system som på ett intressant sätt löser scener där folk försöker övertrumfa varandra i att dansa snyggt.
Det gör inget om systemet kan ha en inbygd parfunktion, så att en spelare helst ska följa en annan (typ om a gör en reversed start, ska inte b följa med en ocho), men samtidigt vill jag att det ska funka utan några tangokunskaper hos spelarna.
Håller på och grunnar också om ett system för stilettfajter till samma miljö (återkommer med en tråd om det), ev går det att kombinera, men skulle kännas schysst med ett eget system för dansen.
Så tips, förslag, idéer? Har någon sett/gjort något motsvarande?
-Gunnar (som egentligen är rätt dålig på tango)
Det gör inget om systemet kan ha en inbygd parfunktion, så att en spelare helst ska följa en annan (typ om a gör en reversed start, ska inte b följa med en ocho), men samtidigt vill jag att det ska funka utan några tangokunskaper hos spelarna.
Håller på och grunnar också om ett system för stilettfajter till samma miljö (återkommer med en tråd om det), ev går det att kombinera, men skulle kännas schysst med ett eget system för dansen.
Så tips, förslag, idéer? Har någon sett/gjort något motsvarande?
-Gunnar (som egentligen är rätt dålig på tango)