Nekromanti DanCon V! …

Gasten

Warrior
Var?

Bra Bra.. Man blir ju allt lite sugen på att åka när man läst artikeln, men en fråga förblir obesvarad: Var hålls detta DanCon?
Var tvungen att kolla en massa komentarer och lägga ihop ett och ett för att fatta at det var stockholm det rörde sig om, och jag var tvungen att antasta Yassilus för att få veta lite mer exakt var i vår huvudstad jag förväntade befinna mig vid tidpunkten. Så, det finns säkert några andra nybörjare som vill veta var DanCon ska hållas, tror jag...

/Gasten som inte kommer att åka igenom hela Sverige för att delta på konvent än på ett tag.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Var?

"...men en fråga förblir obesvarad: Var hålls detta DanCon?"
Bara för att dryga mig så kan jag väl...
...citera ur trådstarten: "...hemma i min villa strax söder om Stockholm."
...och citera Dantes hemort: "Stockholm, Älvsjö, Örby"

/Han som inte orkar länka men kan påpeka att hitta.se och tidigare DanCon-trådar säkert säger en hel del

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: DanCon V! …

Vi är ju några (fyra typ) söderifrån (Öschöttar) och en sörmlänning som samåker och behöver någonstans att kvarta. Det finns ju fem platser hos Dante men jag vet inte hur många som är bokade och så. Hotell Nils är visst inte fullbelagt än, eller har jag räknat fel? Fler som har sovplatser i närheten? Vore ju bra om vi fem var på typ samma ställe så att vi slapp fara omkring halva söndagen innan vi kan åka hem igen.

*yr och vimsig*

Dimfrost

Special Circumstances
Jag sover hos Dante, så det är därifrån bilen går på söndagen. Hur ni andra far omkring för att komma dit är inte mitt problem. :gremlaugh:

/Dimfrost

anth

Vetefan
Jag ska försöka komma.
(jag får se om jag slipper ifrån hundarna några timmar)
Skulle vara kul och se om jag känner igen er, eller om ni vuxit upp och blivit stora. :gremwink:

Mask_UBBT

Hero
Öh... Ja! Jo!

Jag tror faktikt att jag är fri på lördag, så jag dyker nog upp. Kanhända måste jag springa iväg mitt uppe i allting, eller så kommer jag dyka ner mitt i det istället, jag vet faktiskt inte. Men håll en relativt hel sittplats varm åt mig, iaf, så gör jag mitt bästa för att armbåga mig dit.

Om jag hinner hemom emellan så kommer jag nog ha med en lunta papper som min ickefungerande scanner vägrat acceptera till ett par besökare, och ifall muggas skulle dyka upp har jag lovat honom ett introspel i Necromunda, ett erbjudande som lätt kan utökas till vemhelst som skulle bli intresserad, förutsatt att sagda introspel tar plats på DanCon. Terräng? Jag tror Dante har diverse lådor och burkar, det duger fint.

Olle Linge

Snigel
Kul att du kommer!

Och nu säger jag inte bara det för att jag hoppas vara bland dem du har bilder till :gremsmile: Det var alltför länge sedan man såg dig och vi ska garanterat se till att hålla en plats varm åt dig. Vi ses!

Dimfrost

Special Circumstances
Tider för Linköpingsbilen

8:30 Ryds Centrum och plockar upp walium
8:40 Plockar upp Snigel utanför hans hus
9:10-9:20? Plockar upp Yassilus någonstans i Norrköping
10? Plockar upp Insignia i Nyköping
Lite efter 11 framme i Stockholm.

Tiderna är väldigt ungefärliga, jag har dålig koll på hur lång tid det tar mellan städerna. Ser det vettigt ut? Jag hittar inte mycket i Norrköping och inte alls i Nyköping, så vi behöver komma överens om var vi ska träffas. Jag antar att det är hyfsat enkelt att hitta till stationen i Nyköping så det bör väl fungera.

/Dimfrost

Insignia

Swashbuckler
Re: Tider för Linköpingsbilen

"Jag antar att det är hyfsat enkelt att hitta till stationen i Nyköping så det bör väl fungera."

Vi säger att jag sitter och väntar vid tågstationen vid 10-tiden, då :gremsmile:
PM:ar mitt mobilnummer ifall det blir något strul på vägen.

fia-lia

Veteran
En sängplats

Jag har en madrass och plats om någon behöver sovplats. Fast jag bor i andra änden av stan, med kommunala färdmedel tar det nog mer än en timme att ta sig till Dante från mig. Så det är inte precis optimalt, men plats finns i alla fall om någon behöver.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det låter vettigt [NT]

Upp före klockan åtta på en lördag? Det vill allt till att det där DanCon är jävligt roligt. :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Ser det vettigt ut?"

Japp, jag tror det. Det tar en dryg halvtimme mellan Linköping och Norrköping beroende på hur fort man kör (Captain Obvious!). Enklaste stället att hämta upp mig på torde vara Överskottsbolaget. Kör man in mot centrum och följer Riksvägen (Enligt eniro är det E4) så kommer man till en rondell (eller ja, det är väl en halvdussin rondeller på den vägen) där det ligger ett Överskottsbolag och en Shellmack. Jag kan stå och se vilsen ut vid Shellmacken.

Dimfrost

Special Circumstances

Det ska jag nog kunna tänka mig att hitta till. Var det där vi plockade upp er för två år sedan, när vi skulle till DanCon 3? :gremsmile:

För övrigt kan jag meddela att bilen är en grön Passat kombi, så att folk vet vad de ska spana efter.

/Dimfrost

Ackerfors

Alas, your rapids!

"Var det där vi plockade upp er för två år sedan, när vi skulle till DanCon 3?"

Minns inte riktigt. Inte omöjligt, jag brukar dra till med det eftersom det egentligen inte är någon omväg om man åker rätt igenom stan.

Rickard

Urverk speldesign

"Minns inte riktigt. Inte omöjligt,"
Jo, det var det. Det är inte svårt att hitta. Sväng av vid södra infarten, följ skylten "Till centrum" benhårt och sväng vänster i första rondellen som du tvingas köra igenom, så finns Shellmacken där.

/Han som precis åkte den sträckan

Sodivra

Champion
Boys are back in town!

Herr Nils, vill du ta tillbaka mig som gäst på Hotell Nils? För isåfall vill jag sova där. Jag kommer alltså!

weeee ^_^

EchonCique

Hero
Vill också!

Men dumma flygbolag tar alldeles för mycket pengar för att jag skall ha råd att flyga till fjollträsk för att träffa er andra. 1700 pengar för att vara mer precis, vilket ni inte är värda.

Men om ni lägger en 150 spänn var, så lägger jag resten och .. ni har tills imorgon vid 10.00 på er. Så kör hårt! Ni måste samla in minst 1000 kronor för att jag skall betala för resten av resan.

Om det mot all förmodan kommer in mindre än 1000 kronor i potten får ni avgöra själva vad ni skall spendera den på.

Yyy som gärna hade närvarat mer än andligen.