Nekromanti Dante tipsade mig...

Feliath

Swashbuckler
Ja! Order of the Stick! :-D

Jag har redan läst hela, men jag tycker den rockar, jag med. Särskilt bardens Bardic Song-ramsor och Rangerns attityd :gremsmile:

/Feliath - Bluff, bluff, bluff, bluff the stupid ogre!

Johan K

Gammal & dryg
Hahaha !!

De där serierna var ju precis i min smak ju !! :gremgrin:
Alltid lika skoj när serier driver lite med rollspel ju ! :gremlaugh:

Foggmock

Myrmidon
Jag tyckte den var mycket charmigt ritad. Inte fult på samma sätt som vissa andra webbserier kan vara. Visst, inte jätteavancerat, men fullt tillräckligt detaljerat.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag tyckte den var mycket charmigt ritad. Inte fult på samma sätt som vissa andra webbserier kan vara. Visst, inte jätteavancerat, men fullt tillräckligt detaljerat.
I agree. Killen som gör serien jobbar med grafik i vanliga fall så det handlar inte om att inte kunna göra "bättre" - han vill ha det sådär och det funkar skitbra för humorn.

Upptäckde själv serien för nån vecka sen och jag är stormförtjust. Läste alla (då 106) på en dag jag med. :gremsmile:

"Tumble tumble tumble"......

Man Mountainman

Storsvagåret
Meh...

En serie är inte nödvändigtvis rolig bara för att den innehåller referenser till den egna subkulturen.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Re: Meh...

»En serie är inte nödvändigtvis rolig bara för att den innehåller referenser till den egna subkulturen.«

Nej, men OoTS är objektivt och mätbart rolig och bra på precis alla sätt och vis. :gremsmirk:

Man Mountainman

Storsvagåret
Aha...

Jamen dåså.

*går iväg och lägger upp en OoTS-länk på sin hemsida, köper OoTS-t-shirts och kaffemuggar och börjar skriva högljudda, inskränkta fanboyinlägg på OoTS-forumet*

Ackerfors

Alas, your rapids!
*tummen upp*

Nu har jag också plöjt igenom serien och jag gillar den. Jag tycker den enkla stilen passar för ändamålet och att humorn håller en jämn nivå, vilket man inte ser så ofta i webserier, tyvärr.

Många klockrena d20-dissar (om regler jag inte använder :gremwink: ), men även generella fantasy-moment och, givetvis, världens skönaste bard! Heja Elan (och Banjulhu)! :gremsmile:

Magnum_UBBT

Warrior
Klockersh

Sweet ass! :gremlaugh:
Juvliga deja vu. helskön serie men problemet är bara att det gick alldeles för fot att läsa alla 110 avsnitten och nu när det är den stora slutstriden... ja då måste man vänta , Pha!

Men det är en härlig serie iaf, sköt teckanad och väcker flertalet minnen.

/Magnum
"Its a dungeon, there´s always a secret door"
*ler*