Nekromanti Dantes Inferno

seinet

Swashbuckler
Idag läste jag i tidningen att Divinia Commedia skall bli en opera som tydligen skall stödas av Vatikanen. Operan är tillägnad Benedictus XVI och skall innehålla inslag av rock, rave och punk (scenerna från helvetet). Skärselden skall tydligen få gregoriansk munksång som tema samt klassiska toner uppe i himlen.

Är det bara jag som väldigt gärna vill se den när den väl kommer hit till sverige?

/Seinet Wintermute - Inser att det inte har ett jota med rollspel att göra förutom namnets koppling till en känd forumprofil

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Idag läste jag i tidningen att Divinia Commedia skall bli en opera som tydligen skall stödas av Vatikanen.
Jag såg den nyheten för ett par dagar sedan. "Nu går det åt helvete med musik," tänkte jag, tyckte att jag var skitfyndig, men hade ingen att berätta det för. Nu fick jag chansen.

Vad jag undrar är om det finns så mycket historia i Divina Comedia att den håller för en opera. Jag har själv bara läst utdrag ur den. Man får väl hoppas att musiken kompenserar för det.

/tobias

seinet

Swashbuckler
Tja, musik kan ju skildra så mycket, det kan ju skildra känslor, miljöer, tankar...

Jag minns en i min gymnasieskola som gjorde sin specialarbete inom musik. Han och en annan hade skapat musik med inspiration från de sju dödssynderna, det var riktigt bra faktiskt.

/Seinet Wintermute - Skall iväg och träna ikväll igen :gremlaugh: