Nekromanti Dark Ages...

Mr Gadsby

Veteran
Någon som spelat/läst Bitter Crusade eller Clash of Wills till Vampire: Dark Ages. Funderar på att starta en DA-kampanj men vet inte riktigt var jag ska börja. Är de nåt att ha?

Jojo
/Mr G

Svalander

Warrior
Bitter Crusade är en mycket välarbetad kampanjstart. Vad jag förstår skall den väl följas upp med fler böcker.

Clash of Wills kan jag däremot inte rekommendera, då det är ett kort äventyr som utspelar sig under en tid på uppdrag av Mithras kammarherre, Prins av London.

Har du inte kikat på Transylvanian Chronicles, föreslår jag att du pantar syrran och morsan, ilar iväg till närmsta spelbutik och köper alla fyra böckerna. De är något av det bästa jag sett i kampanjväg. Bitter Crusade har man ju inte sett avslutningen på än...

Du kan ju alltid gå in på + Essenburg 1194 + om du vill ha lite resursmaterial och karaktärstips till en fiktiv stad i Bavaria.

Mr Gadsby

Veteran
Ok, tack.
Jag har dock äran att få spela Transylvania Chronicles. Mycket roligt eftersom man alltid får axla (det iofs ganska roliga) spelledaroket. Får ta mig en titt på Bitter Crusade då.

/Mr G

Ghoulz

Swordsman
Gör det. Det är en bra kampanj - men ett av scenariorna är hopplöst töntigt - det som utspelar sig i Transylvanien. Bättre i så fall att bygga om kampanjen till en ren korstågskampanj. Umberto Eccos senaste bok handlar lite om det (och hans böcker rekommenderas varmt). Själv väntar jag otåligt på "drang nach Osten"-kampanjen som ska behandla de teutoniska Ventruenas strävan att jaga ut Tzimisce ur Östeuropa. Den som läst lite om de teutoniska riddarna är ju smällkåta på dem. Götterdämmerung i Baltikum? Jag ställer alltid upp!

Mr Gadsby

Veteran
Teutoner??

Vad är detta?! När kommer den boken? Det låter ju mycket lovande. Det är alldeles för få teutoner i rollspel i allmänhet. Vad gäller Bitter Crusade så blev jag framförallt lockad av korstågsbiten och det är självklart det man vill ha som fokus. Men det du beskriver låter bättre. Får ta å kolla WWs hemsida.

Tackar för infon
/Mr Gadsby

Ymir

Liten kantbaron
Re: Teuto-Ventrue? Fy faen.

Teuton-Ventrue`? Uschiamej. Nej...död åt de dötrista drygbullarna. Go Tzimisce, Go Go.

- Ymir, Tzimisce-sympatisör, trots den billiga namnrippen.

Ghoulz

Swordsman
Re: Teuto-Ventrue? Fy faen.

Ja, Tzimisce är ju en så djupt intressant och variationsrik klan... fan, hela vampire är ju så oerhört färgrik, omväxlande och intressant att jag nästan svimmar. "Drang nach Osten"-perioden är ju intressant och ball - ger en intressant bakgrund osv så det är en bra idé att lägga en kampanj där. Men WW är ju duktiga på att förstöra bra upplägg - Bitter Crusade är ju ett strålande exempel på det.