Nekromanti Dark Fantasy?...

Mörker

Warrior
Goddagens alla gummor och gubbar!
Det här är i all enkelhet en efterlysning efter ett dark-fantasy (tolka fritt) rollspel med klara inslag av övernaturlighet/skräck/annat intressant...
Vet ni något som passar, eller hamnar i närheten av att uppfylla dessa kriterier uppskattas ditt svar (kram ingår).

entomophobiac

Low Prep High Play
Hmm. Vad jag kan komma på, som väl i vissa hänseenden kan antas vara "Dark Fantasy":

Gemini
Elric!/Stormbringer
Agone
Midnight (setting till D&D)

Finns garanterat fler, men jag kommer inte på något mer just nu.

Big Marco

Läskig
Midnight (setting till D&D)

Vi lirar Midnight just nu, och det är verkligen inte ett glatt spel. =) *gillar stenhårt*

Ymir

Liten kantbaron
Vampire - Kindred of the East. Östasiatisk ångestfantasy i World of Darkness nutid/medeltid (modulen 'Blood and Silk). Suverän research och suverän stämning, men ganska svårspelat och komplext...kanske mest för sinofiler som undertecknad, egentligen.

Eon stödjer allting. Jag spelleder det ganska mörkt, åtminstone. Eh...stryk 'ganska', eventuellt.

- Ymir, dark fantasy är en fråga om hur man spelleder, inte vilken kampanjvärld det är

Mörker

Warrior
Sant, på senare tid har jag spelat mina mörkare alster i Mundana, visserligen blir det allt som oftast att en ny by ploppar upp här och var, men på den punkten är jag inte så nogaräknad...

Big Marco

Läskig
Ett tips i all välmening - bränn alla lik! Alltid!

Det börjar bli rätt mysigt att man alltid välkomnas av likbål vart man än reser...