Nekromanti Dark Heresy: Ascension

Fantasy Flight Games said:
IT IS TIME TO ASCEND TO A HIGHER PURPOSE!

New rules, new Ascended Careers, all manner of essential gear, and an extensive Games Mastery section makes Ascension an ideal supplement for both players and Game Masters.

Advanced character generation, including transition packages to take your Dark Heresy characters from Acolytes to Throne Agents, and Ascended Careers including Crusader, Storm Trooper, and Vindicare Assassin.

New Ascended Psychic Powers, plus a section on ascended adversaries, from Greater Daemons to renegade Imperial Governors.

Systems of influence and reputation for a different scale of wealth and power in the Imperium, plus Paragon Talents and Mastered Skills to enhance your character’s abilities.

How to serve the Inquisition at a higher level, including an adventure that takes your Throne Agents into the halls of power.

This book takes your Dark Heresy campaign to greater heights of power, responsibility, and peril in the grim darkness of the far future.

Suitable for players of all levels. A copy of the Dark Heresy Core Rulebook is needed to use this supplement.

Läser man desutom här så framgår det att man faktiskt kan spela Inkvisitor. Det här är ju lätt det mest givna köpet framöver (Alla DH supplement är givna köp om man har stålar).

Framsidan är nog också bland det bästa sedan grundreglerna släpptes!

Den odödlige kejsaren said:
Men det blir nog aldrig att jag spelar den rakt av, gillar inte Dark Heresy-reglerna.
Inte jag heller. Jag har användt Noir vilket fungerar ypperligt till Dark Heresy.
Alla böcker jag köpt till Dark Heresy är köpta för fluffet!

Tack för länken! Skall läsa den på en gång.

Edit: Det blir tydligen att lyssna på intervjun istället =)

Mer gött på G till Rogue Trader!

Fantasy Flight Games said:
Lure of the Expanse features three adventures set amongst the unexplored stars beyond the Imperium. Wealth and glory await those with the courage to venture into the farthest reaches of space.

In Eye of the Needle, your Explorers will travel to the perilous port of Footfall to learn of a dark prophecy of long-lost riches. In The Heathen Trail, the Explorers find themselves on the path of uncountable riches... but they must cross the wild tracts of the Heathen Stars. Threats abound, but can the Explorers transform danger into rewards? Finally, in The World Beyond, the Explorers discover the location of the legendary treasure world. Now, can they prevail against a host of enemies?

Expected by: Spring 2010

omgbambi

Veteran
Håller med om att Ascension låter som en prisvärd modul (finns inne på Sci Fi bokhandeln om jag inte minns fel).
Även om det rent teoretiskt sett har varit möjligt att spela Inkvisitor redan innan är det trevligt att få lite regler och skills för det hela också.

Jag har faktiskt inget emot DH reglerna, det enda jag känner som inte riktigt fungerar Fluffigt är Skadesystemet på vapen.

Skalar inte riktigt ordentligt när vi pratar om + lite extra för en Bolt Pistol över en Auto Pistol (och inte ens X Bonusen för Bolt Pistolen väger upp egentligen).

Den blir inte lika åtråvärd som den borde vara egentligen, (speciellt inte med tanke på att kulorna kostar satan i jämförelse, för den fattige äventyraren är Bolt Pistolen mer en skön grej att sälja än att springa omkring med, dessutom Auto Pistolen skjuta automat eld).

Som du säkert såg så spelar jag inte med grundreglerna så jag har inte det problemet med varken skada eller begränsande av vilken roll man tar.

Tycker du inte skadan på en Boltpistol är tillräcklig eller dyl så varför inte husregla ihop något!?

Så självfallet har man kunnat spela inkvisitor innan Ascension, men nu kommer en mängd fluff som stödjer det, ger en bättre bild av Inkvisitionen och annat göttit!
Boken landar på 256 sidor så jag tror det är en bok som är fulld med mer godis åt ett sockerabstinat barn!

Ascension släpps i Mars troligtvis så de har den inte inne på SFm, tyvärr!

omgbambi

Veteran
Nu är jag inte insatt i Noir systemet, men var det lätt att använda istället?

Nu har inte min grupp blivit så rika/kraftfulla karaktärer att de kan få tag på Bolt Pistoler och dyl. så jag får ta det när den dagen kommer, vill ju kunna speltesta reglerna också :gremlaugh:

hehe, jag tycker att Eisenhorn är grymt bra böcker att lära sig mer om Inkvisitionen och Inkvisitorer generellt, även Ravenor serien funkar bra. :gremsmile:

hm såg den när jag surfade runt på deras hemsida, kanske bara är förbokning (läste inte så noga)