Nekromanti Dark Souls 2

Tre solar

Hero
Vilken build kör du? Vilka styrkor och svagheter har den?
Vilka vapen och utrustning är "bäst" (eller passar dig bäst)?
Vilka andra feta tips har du?

chrull

Stockholm Kartell
Strength. Fet skada men bara av en typ.
Dual Maces i Power stance eller mace+sköld. Fet skada men man måste krama monster för att göra skada.

Feta tips: Jolly Cooperation!

(har inte spelat på länge) :(

Xyas

Swashbuckler
Har uppehåll med spelandet just nu när jag installerar mig på nytt jobb. Men jag körde med en faith-build med str 14 och dex 10. Minimum för att köra ett fire-uppgraderat greatsword tvåhandat. Det är så löjligt stort och jag älskar det! Tog ett tag att vänja mig vid att köra utan sköld (no mans wharf är helt avbefolkat), men det är rätt kick-ass nu när jag fått kläm på det. När sköldbehovet blir för stort kör jag lightning-uppgraderat heide sword med nån random sköld.

SnabelMats

Veteran
Har spelat två builds första varvet.

Min första build var den som ligger mig närmast hjärtat - ultra greatsword och heavy armor. Ingen magi, mirakel eller annat trams. Varierar mig lite mellan två Greatswords (ena fire, ena naturell) och nu på senare Lightning King's Ultra Greatsword. För att väga upp min överdrivet långa swing time så har jag Havel's Armor och Havel's Greatshield för maximal tankighet. Inget slår känslan av att storma in i en hög monster som ett ånglok - både bildlight och bokstavligt, då Havel-settet ser ut som det gör. :)

Min andra build är en gammal favorit - Praise the Sun-builden. Här gäller mirakel, Lightning Sun Sword och Sunlight Parma för maximalt solprisande. Så länge jag får stå på avstånd kan jag nöta ned det mesta med blixtar, dunder och magiska under. I nödfall kan jag även slafsa ut enorm skada även i närstrid med mitt Sunlight Blade-enchantade Lightning Sun Sword. Naturligtvis förekommer också väldigt mycket jolly cooperation. :)

Pro tip: Skaffa Ring of Life Protection i mångfald så snart som möjligt. För endast 3000 souls i reparationskostnader per gång kan du undvika att dö och på så sätt spara både Humanity och Souls.

chrull

Stockholm Kartell
Att få tillbaka humanity genom att köra coop är ju ett bra tips också

Jocke

Man med skägg
Dex, med lite för lite str för en quality build och lite för lite faith för en dexfaith. +10 blacksteel katana

chrull

Stockholm Kartell
Någon som fortfarande spelar?

Jag greps av enormt sug förra helgen och har sen dess knappt gjort något annat på ledig tid än att spela.
Som vanligt började jag om från början, den här gången kör jag en Faith build. Har en +10 Lightning Claymore som huvudvapen, en hög greater lightning spears och verkar kunna hantera det mesta hyfsat ok. Utom Ancient Dragon då... Eh. Har försökt slå på honom en gång (som glorious incandescent phantom i jolly cooperation) och antingen funkar inte lightning mot honom eller så har han miljoner hp eller både ock.

I övrigt är jag för första gången så här långt i spelet och håller nu på att försöka bestämma mig om jag ska utforska mörkret med darkdiver eller spöa en jätte.

Max Raven

T12-kultist
Tänker köra DS2 så småningom. När jag har råd att skaffa spelet, typ. <.<

chrull

Stockholm Kartell
Patchdag. Hela min build är värdelös eftersom offensiva mirakel nu bara har några få användningar per spell.
I förhoppning om att det var en bugg startade jag en ny karaktär, men nu kanske jag helt enkelt får fundera på hur jag ska bygga om den.

chrull

Stockholm Kartell
DLC!

Wooo!

Med min nya build har jag varit tvungen att lära mig spela lite mer än vad jag behövde med den gamla. Men på något sätt lyckas jag ändå ta mig runt. Jag har nu spöat alla bossar i det DLC som släpptes här om veckan. Tyvärr har bara en av bossarna spöats i min värld, de andra har än så länge bara setts som Phantom.

I det gamla spelet har jag bara 3 frivilliga bossar kvar att spöa. Frågan är om man ska köra lite ascetics för att spöa några bossar i NG+ för phat loot eller om man ska faktiskt avancera till NG+