Nekromanti Darkener (edit)

The_Gorger

Hero
Jag hade en vag idé om en Darkensk RP när jag såg bilden i Mundana. När jag sökte på forumet verkade alla veta precis vad en darken var, så hänvisa mig inte dit.
Bilden såg ut att föreställa en jude. Fast så läste jag någonstans att Tauperna är mundanas judar.
Jag har spelat eon i evigheter, men aldrig gjort en krigare av ngt slag. Tänkte göra ngn sorts... ja jag vet inte riktigt, men bilden var inspirerande. Mina kobold vänner blev glada när jag kläckte idén, då jag äntligen hade valt en ras med meningsfulla attributmodifikationer. Men det är en annan disskusiion.

Jag skulle alltså vilja veta ALLT om Darkenerna.
(edit) lade till den sista raden. Det var visst lite oklart :gremblush: :gremtongue:

Gastono

Hero
Re: Darkener

Jag vet faktiskt inte mycket om darkner
Men det är ju helt vanliga mäniskor med attribut mods bara ...

Well... Darkener finns på ett par olika ställen:

1. Eumo. Djungler, med en stor stad. Darkenska stammar vandrar omkring och bankar på varandra, och i staden finns magimästare och Sung (shaolin) munkar. Vapen som Lasha och Da kommer härifrån. Darkener härifrån är ganska hårlösa, mörk hud (för darkener alltså)

2. Forion. Indien, fast med darkener. Man rider elefanter, dyrkar en levande gud, har turban, äter kryddstark mat, och det enda vapen jag kommer på härifrån är Dhjapoor. Darkenerna här har något mer hår, lite ljusare hy.

3. Stora Arkipelagen. Här bor darkenerna i mindre städer och byar, lever på fiske, och lite olikt. Kommer inte ihåg så mycket om arkipelagen. Darkenerna här har långt, svart hår, mörkare hud, och absolut skägg. Skägg är manligt och bra.

5. Ebhron. Här bor invandrade darkener, som är ganska integrerade i samhället. De varierar i utseende.

6. Momolan & Mûhad. De arbetar som slavar, krigare, vakter och liknande. Samhället är ju mer arabiskt, och darkenerna är i huvudsak egentligen från Eumo.

Darkener är f.ö inte judar, utan svarta. De lämpar sig ju faktiskt utmärkt till krigare, så det är inget problem.
Några förslag kanske?
Sung-munk, från Eumo
Gladiator, från Mûhad
Vapenmästare, från Ebhron eller Forion
marinsoldat/Pirat, från Stora Arkipelagen
Legosoldat, från Eumo

Ceram

Hero
Eumo. Djungler, med en stor stad. Darkenska stammar vandrar omkring och bankar på varandra
Var det inte Toshiska stammar? Darkenerna är väl mer civilizerade än så ofta...

och det enda vapen jag kommer på härifrån är Dhjapoor.
och det enda vapen jag kommer på härifrån är Dhjapoor.ar det inte det vapnet som inte fanns förutom i beskrivningen av en stridkonst?

Stora Arkipelagen.
Rastaflätor i skägget...

Ebhron. Här bor invandrade darkener, som är ganska integrerade i samhället. De varierar i utseende.
Ö? Hur menar du varierar?

Momolan & Mûhad. De arbetar som slavar, krigare, vakter och liknande.
Är inte darkener likställad med zhanerna i momolan?

Helmgast
Forion

När jag skrev om Forion så tänkte jag inte alls det som Indien, det är nog mest bildvalet som förbryllat, ett bildval som undertecknad inte alls var inblandad i, detsamma gäller matkulturen. Jag tänkte mig mer en blandning mellan Kalifatet, Tibet och Sydafrika. Med ett fornmesopotamiskt ursprung, kryddat med lite konflikter med cirefalierna och jargierna.

Menmen, vill ni se det som Indien, så kör på. Vad tycker ni allmänt om Forion? Är det nåt att ha?

Helmgast
Tarhai

För att ytterligare förvrida det hela så har Tarhai inspirerats mer av judarna än japanerna, vänta ni bara...

Helmgast
Re: Darkener

Mer om darkenerna kommer i Mio/Enara i Atlasboxen, samt i Barbarer & människofolk.

Re: Forion

Jo, det är nog huvudsakligen bildvalet som fått mig att likaställa det med Indien. Jeg vet inte riktigt hur det blir när vi spelar, men det är inte så speciellt indiskt....
Jag tycker om själva landet, har spellett flertalet äventyr där, och använder som central punkt ett flott värdshus i Aroch, vid namn Gargylen.

Var det inte Toshiska stammar? Darkenerna är väl mer civilizerade än så ofta...
Jag har för mig att det var darkener också. Eller så var det rövarbanden...

ar det inte det vapnet som inte fanns förutom i beskrivningen av en stridkonst?
Det är det. Beskrivs någonstans på forumet.

Ö? Hur menar du varierar?
Att det är olika sorters darkener som finns där, alltså sådana som ursprungligen är från antingen Forion, Överlden eller Eumo.

Är inte darkener likställad med zhanerna i momolan?
Vet ej. Det kan dom mycket väll vara, men jag är inte säker.

The_Gorger

Hero
Tack + OT

Bra svar, tack.
En vän tyckte att jag skulle göra en kristen flicka som hade en mamma som var Zhan och en pappa som var Darken. Hon skulle växa upp i frankrike och bli helgonförklarad. Hon skulle heta Zhan-Dark höhöhö :gremgrin: