Nekromanti Darkfall Online

Wilmer

Hero
Jag har följt det här spelet med nästan religöst intresse sedan hösten 2005 och nu verkar betan stå för dörren *host* 15 Augusti *host* (återigen, men nu verkar det mer på riktigt än förr!). Jag hatar MMO's eftersom de flesta suger hästballe. Punkt.

Det här spelet kommer döda er allihop.

www.darkfallonline.com

Läs själva på lite, jag hoppas kärnan i det jag försöker säga är tydlig :gremlaugh:

För att sköta mitt missionerande lite bättre så tillägger jag:
skills (inga levels, man kan kombinera alla skills hur som helst utom magiskolor (water och eld mixar inte))
fullt plunder (allt ditt shit ligger kvar på liket)
fri PvP (inga safe zones om de inte är skapade av groteska mängder stadsvakter)
snyggt som fan (kolla på den råa, simpla grafiken)
click attack (alltså, det går inte att targetta något, bågskytte och trollande sker i första-personsläge, närstrid beter sig som Rune eller M&B)
spelarbyggda städer
spelarbyggda skepp

Fråga vad som helst mer! Min fanatiska själ brinner! Eller ännu hellre, läs på och inse mer och mer hur jävla bra det här pusslet kanske läggs. Det finns ju risken att spelet suger apa men det tror jag fan inte eftersom så mycket balanserar ut sig själv.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ho hum...
Ser ut som om spelet verkligen prickar in några saker som definitivt kommer att få mig att inte spela det...

fullt plunder (allt ditt shit ligger kvar på liket)
A' Ultima Online, då? A' "ok, nu dog jag med alla mina prylar - ok, jag vaknar helt utan något... Näh, nu skiter jag i det här spelet.

PvP är vad som dödar MMO's för mig. Det kan väl få finnas, men jag tycker inte att det är särdeles roligt, och vill därmed kunna välja att helt slippa skiten. Fyfan. Spelet kommer med andra ord helt att sakna folk som RP:ar, i princip. Det blir nämligen effekten av full PvP - folk slår ihjäl varandra för exp istället för att umgås. (Erfarenhet: WoW och några andra som har PvP-servrar)

click attack
Aha. Så om spelaren är dålig på att sikta, så får den inte spela någon som är bra på det?

Nej, det här ser ut som raka motsatsen till vad jag vill ha av MMO's:
* Jag vill ha så lite PvP som möjligt.
* Jag vill ha en stark och intressant story.
* Jag vill ha så starkt incitament som möjligt att rollspela och att samarbeta.
* Jag vill kunna spela en karaktär som är bra på saker jag inte är bra på.
* Jag vill under inga som helst omständigheter ha någon player-based economy eftersom sådana alltid kapas av små koreaner eller andra fulingar som sitter och harvestar och fuckar upp priserna.
* Jag vill ha ett karaktärsskaparsystem som så fritt som möjligt låter ,mig välja mitt utseende (vet inte hur Darkfall gör, men City of Heroes är ett bra exempel - WoW är ett exempel på hur det absolut inte ska göras)
* Inga jävla töntiga "alignments".

(om någon känner till ett MMO som stämmer överrens med ovanstående... Jag är tacksam för tips, och har letat läääänge nu)

Med det sagt - visst, det ser hyfsat snyggt ut. Om det kommer privatservrar kanske jag testar på någon av dem, men jag är skeptisk.

//Krank, som återgår till City of Heroes, som egentligen mest saknar en ordentlig RP-server

Ackerfors

Alas, your rapids!
Trådflytt

Tråden är flyttad från Kulturforumet hit till forumet för Övriga spel (som inte är rollspel) där den hör hemma.

Wilmer

Hero
Ja jävlar vad bra rollspelandet är i WoW ect. :gremsmirk:

För att förtydliga om alignment: det enda det reflekterar är statens inställning till en. Dödar man statens fiender (spelare av andra raser, spelare med lågt alignment) ökar ens anseende, dödar man oskydliga skjunker det tills dess att man inte är tillåten in i huvudstäderna eller spelarstäder som ogillar brottslingar.

Det fina med en spelarskapad ekonomi + full looting är att oavsett hur mycket fina grejer kineserna farmar ihop så kan du och dina kompisar alltid döda dem och ta deras grejer. I Lineage eller något annat hade det inte funkat eftersom deras farmade xp och saker hade ägt sönder er, i ett stridsmiljö där spelarens skicklighet och begränsad HP a la counter-strike kommer inte allt guld i världen skydda dem. Istället för tråk har du fått en underbar tävling med risk och belöning!

Det här kanske skulle passa dig bättre.