Nekromanti Dataspel & att få utlopp av sin frustration.

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, att jag egentligen inte tänkt på det här mer förut..
Efter att ha haft en sådandär frustrerand dag på jobbet där inget funkade direkt. Så satte jag mig & lirade Diablo 2 av någon anledning, så efter att ha lirat det ett tag så kände jag mig på nått sätt ganska lätta av att ha bonkat på ett X antal monster.. Kändes ganska skönt att få utlopp där.. :gremtongue:
Någon mer än jag som är inne på det här, eller är bara jag ?? :gremcrazy:

/ Johan K, som nu har återgått till sitt normala jag.

DODswe4

Hero
jag gör så efter en dag i skolan, fast jag blir frustrerad på dator spel med :gremcrazy: så ajg slår lite på skärmen då... ilr gjorde tills jag byte till plat skärm den går sönder om man slår på den

Rising

Vila i frid
Aldrig med tänkaspel eller RPG. Däremot känner jag mig väldigt lugn av att spela sidscrollande SHMUP. Dessa spel bygger så mycket på ryggmärgskänsla, fienden har ingen AI och de kommer i samma formationer gång på gång, så när man blir bra så spelar man liksom på känn och behöver aldrig reagera på oväntade infall. Det är spel som baserar sig på följsamhet och sådana är märkligt meditativa - man försänks i ett märkligt tidlöst tillstånd där man till slut kan spela på rena zombieinstinkter. Sådana är toppen när man har haft en sugig dag.

Allra bäst är egentligen Super Punch Out för mig. Det ser visserligen inte ut som ett shoot-em-up, men det är ett SHMUP egentligen - man spelar det på samma sätt som ett shmup, och det är stenhårt inriktat på just följsamhet.

Tyvärr är nästan inga nya spel inriktade på följsamhet. Numera är spelen mer av "världar" som man går omkring i. De är helt pudas.