Nekromanti Datorspel med nostalgikänsla bortskänkes

Björn Wärmedal

Björning Wheel
De gamla personalklubbarna har rensat ut förråden idag här på jobbet. Jag plockade på mig saker som ingen visat intresse för men som jag tänkte att jag kanske kan hitta någon på wrnu som vill ha.

Det är spelen Thief 1, Thief 2 och Starlancer som jag tänkte försöka hitta ett hem åt.

Intresserad?

Mogger

Hipsteranka
Jag är intresserad. Jag snubblade över concept art från Thief-spelen häromdagen och det såg fantastiskt ut. Dessutom saknar jag grym speldator så gammalt är bra! :)
Björn Wärmedal said:
Vill du ha Starlancer också?

Skicka mig adressuppgifter på PM så postar jag spelen så fort jag kan. Du får betala frakten, men det borde inte bli så blodigt :)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Annars är nog jag intresserad av Starlancer. Det är ju föregångaren till Freelancer, som i sin tur länge var det man fick spela när saknaden efter Earth and Beyond blev för stark... =)
Björn Wärmedal said:
Perfekt! Då får du Starlancer, så får Måns nöja sig med Thief-spelen ;)

Skicka adressuppgifter i PM du med!
Rickard said:
Starlancer var så jäkla roligt i co-op så jag en dag måste testa Freelancer. Menade du förresten inte Space: Above and Beyond (sv. Slaget om Tellus), för den serien är ju som spelet.
krank said:
Nej, jag menar Earth and Beyond. MMO-rymdflygarspelet från Electronic Arts som lades ner för att de inte fick lika många spelare som de trodde, trots att deras antal spelare översteg de flesta spel idag. Riktigt trevliga kontroller, apcoolt exp-system där man kunde få erf av att bara flyga runt och utforska, och så en bra serie story missions att följa om man ville, som knöt an till en större metaplot.

En annan cool grej var att det utspelade sig bara i solsystemet, och man fick en bra känsla av stor rymd ändå. Det var inte lika grafiskt avancerat som Eve, men story trumfar grafik varje gång.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Förresten, säg till om ni vill ha lådan till respektive spel också eller bara skivorna med fodral. Kan tänka mig att det gör lite skillnad på fraktpriset.
krank said:
Jag vill gärna ha låda.