Nekromanti Datorspel / Rollspel

zarpath

Veteran
Ett forum för datorspel såsom NWN online eller liknande kanske vore trevligt. Det finns många servrar där ute som har som policy att arbeta för ett mycket aktivt rollspel? Inte för att jag föraktar vanligt bords spel, brukar mest sitta som spelledare själv. (Tack till dem som jag fick SLa på GothCon)

/C

Rising

Vila i frid
Vi brukade jiddra om det på det här forumet, faktiskt. Det bästa sättet att få ett rent datorspelsforum i framtiden är att skriva många och bra datorspelstrådar på det här forumet. (Men vänta dig ingen ny avdelning inom den närmsta tiden, om man inte räknar med independentforum så händer det ytterst sällan några förändringar bland forumets avdelningar.)

Jag skulle personligen vilja lira i en Talker (de är ungefär som en MMOXBLÄFSRPG (eller vad nu förkortningen är), fast inte grafiskt, utan bara text, och till skillnad från en MUD så är det inte så mycket "spel" med quests och monster och så, utan det är mer ett ställe där feta personer med flottiga frisyrer och glasögon träffas för att låtsas vara alver med stora bröst som hånglar med varandra i magiska blomsterlundar medan ekorrar och svanar tittar på) som utspelas i D&D-universat, där många av spelarna skulle gestalta halflings och där [censur] våta tofflor i munnen [censur] men inte svampar som man kan äta [censur] bakifrån [censur] en tolvtaggare som dessutom var en tolvtummare [censur] han stoppade in sin grej i en bag of tricks och kände hur det [censur] och Lidda.

/Riz