dream
Hero
Böcker, filmer och serier har alltid varit en stor inspiration för mig när det gäller rollspel och datorspel, och på senare tid har ju mycket inspiration gått från rollspelen till datorspelen och böckernas värld (senast i raden är nog Tempel of elemental evil som släppts i en PCversion). Så nu funderar jag på när datorspelen ska börja ge tillbaka till oss rollspelare (och författare, manusskribenter och annat). Det enda man sett hittills är ju en kasse tramsfilmer (Alone in the dark), men inga rollspel mig veterligen?
Jag kan verkligen tänka mig att stämningen i vissa datorspel kan generera goda rollspelsmiljöer. Deux Ex kanske inspirerar till NeoTech? Silent Hill kanske gör ett kultäventyr eller två? Och säkerligen går det att skapa även nya rollspel utifrån spel - Vice City? Warcraft? (Dålig ide, jag vet, men det kan nog gå!) Final Fantasy?
Kolla för övrigt in följande spel om du skulle råka äga en Mac: Hollow Ground Jag vet, smygreklam, men jag vill ju förstås gärna veta om spel av den här typen kan inspirera, och även vad ni tycker om det!
Jag kan verkligen tänka mig att stämningen i vissa datorspel kan generera goda rollspelsmiljöer. Deux Ex kanske inspirerar till NeoTech? Silent Hill kanske gör ett kultäventyr eller två? Och säkerligen går det att skapa även nya rollspel utifrån spel - Vice City? Warcraft? (Dålig ide, jag vet, men det kan nog gå!) Final Fantasy?
Kolla för övrigt in följande spel om du skulle råka äga en Mac: Hollow Ground Jag vet, smygreklam, men jag vill ju förstås gärna veta om spel av den här typen kan inspirera, och även vad ni tycker om det!