Nekromanti DDM: Förvaring

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hur förvarar ni era figurer? Tidigare hade jag alla mina i mitt ursprungliga startset, men det blev snart för litet och gick inte att återförsluta utan krävde gummiband. I dagsläget använder jag en låda som jag fick mitt modem ifrån Bredbandsbolaget i. Den är snart också full. Egentligen så behöver jag inte släpa med mig alla figurer jämt och ständigt men det är coolt och man vet ju aldrig när man kan få nytta av den där "Druid av Obad-Hai". Jag har lekt med tanken att skaffa en sådan där plastlåda som man har verktyg eller fiskedrag i, men det verkar lite väl figurspelsnördig med tanke på att jag varken målar mina egna figurer eller bygger feta dioraman över franska byar under andra världskriget.

Ram

Skev
Jag har köpt mig en uppsättning plastlådor (1 stor, 2 medium, 2 små) på Ikea. Det känns lagom representabelt för mina gubbar... :gremgrin:

Organ

Out of time, out of mind
Än så länge har jag såpass få gubbar att de får plats i min Giants of Legend-låda (fast bara om jag låter själva giant-figuren bo någon annanstans). Det börjar dock bli trångt. Fördelen med DDM-figurer är annars att de är helt oömma och kan i stort sätt förvaras var 17 som helst. Det är bara att hitta en behållare man är nöjd med och hälla ner dem.

/Anders

alepulp

Veteran
Här kommer en nörd:

Jag har alla som jag spelar med på mina hyllor, or dom som jag traderar i ett par verktygslådor (ungefär 600):

men jag har över 3000 minis nu (jag vet - himlans onödigt...) - nu måste jag gå på Vipeholm strax.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Kul att du frågar för jag gick precis och köpte en slipslåda på Åhléns. Den är typ 30*40*10 cm och är uppdelad i små fack (där man egentligen skall ha slipsar) som är typ 10*10 cm. Förvarar figurerna efter faction och får då några fack över där man kan förvara kort och tärningar.

Den är i svart kvalitetspapp, har en liten hållare för ettikett (där jag har ett avklippt reklamkort som man fick med abberations) och kostar 135 kr.

Bästa köpet på länge! :gremsmile:

- Vulf

Johan K

Gammal & dryg
Å' jädrar ! (OT)

Alltså, jag är mållös !!
hur i hela hellsingland har du orkat sorterat alla dessa figurer ?!?!?!?!! :gremshocked:

/ Johan K, som är imponerad över denna otroliga ordning !!

Krille

Super Moderator
Gummijungfru

Jag hittade en djup Rubbermaid-låda på Coop för 139. Äkta plast med snäpplock och djupa fack som man kan vräka ner minisar i. För närvarande så sorterar jag dem efter alignment i de olika kvadranterna i lådan, men skulle jag fastna totalt så lär det väl bli fler lådor för olika alignments.

Organ

Out of time, out of mind
jag gick precis och köpte en slipslåda på Åhléns. Den är typ 30*40*10 cm och är uppdelad i små fack (där man egentligen skall ha slipsar) som är typ 10*10 cm. Förvarar figurerna efter faction och får då några fack över där man kan förvara kort och tärningar.
Efter att ha sett Vulfs slipslåda i levande livet vill jag bara tillägga att den verkligen är ypperlig att förvara minis i. Dock får jag nog vänta lite med att köpa en själv då min egen figursamling på ca 90 st bara skulle se ännu mer bedrövligt ynklig ut på botten av lådan. :gremgrin:

/Anders