Nekromanti DDM: Några band

Ram

Skev
Nedan finns några warbands på som är på konceptstadiet. De är i första hand "kul" warbands, inte till för att möta toppbanden, men samtidigt skulle det vara kul att höra ideér på hur man kan göra dem bättre men ändå behålla grundtanken någorlunda intakt. Dvs:
* Hur göra dem (ännu) roligare
* Hur göra dem bättre

Banden är tänkta för 8 gubbars spel.

Goliath barbarian x3 93
Nentyar Hunter 47
Graycloak ranger 15
Wolf 0
Nebin, Gnome illusionist 18
Xen'drik champion 23
Elf warrior 4

9 Activations, 200 poäng

Enkelt koncept; Fyll motståndarna med pilar och tvinga dem att komma till dig. Väl där så träffar man tre stora barbarer varav två av dem har Conceal 6.

Cleric of Yondalla 14
Halfling wizard x2 38
Dragon samurai 60
Cleric of Dol-Arrah 45
Skullclan hunter 36
Man at arms 6

Detta band är mitt "Armé-band". Det finns en Ledningscentral i CoDA, en tung Tank i Dragon samurai, en lätt tank i Skullclan hunter, lite infanteri i Man at arms och Artilleri i form av Halfling wizards med assistans av CoDA. De båda Clericarna bidrar även med lite reparationer om det behövs i form av sina respektive Heals.

Dark naga 42
Destrachan x2 52
Duergar champion x2 66
Half illithid lizardfolk x3 39

Ett litet småkul band fokuserat på Dark nagas command effect. Ödlornas bedövningskoner och Destrachans blasts blir lite mer effektiva.

Beholder 83
Snig 20
Direguard x4 96
Kobold miner x3 0 (minions)

Ett litet gäng missiler, hyfsat svårdödade killar som sköld och därtill helbara från beholden. Lägg därtill ett överraskande trick för den oförberedde; Om motståndarens mjuka killar står bakom en (o)lämpligt placerad vägg så kan den odöda flocken få för sig att knalla rakt igenom den.

Så, alla Minis-spelare som börjat varva ned före jul, vad tycker ni om dessa?

Lambi

Swordsman
Kommentarer

Trevliga band. Jag gillar lite tuffa band med någon tanke bakom istället för att säga: Ugh! Couatl! Brööl! Chraal! Bra rares! ..och se vart det leder.

Kommenterar lite kort bara:

Nentyar-bandet:
Jag skulle nog slänga in ännu en bågskytt, typ HEBI istället för en barbar och något till. Lite mer pilar som regnar över den som slåss med 2st conceal-barbarer.

CoDA-bandet:
ooh, skullclan hunter. Den figgen går jag igång så jävla mycket på. Tokigt bra när han flankar (sidestep hjälper så galet mycket). Motståndaren ignorerar honom ofta tills han drar in lite sneak attacks och sen ödslas på tok för mycket energi på honom >_<
Förbättra? Vet inte.
Förändra: Kanske byta en halfling wizard mot något annat för att öka varieteten? En lantern bearer och byta en Men at arms för något biffigare?

Nagabandet:
Det här bandet är nog lika roligt att spela med som att spela mot. Man kan krossa det/krossa med det genom att spela bättre än motståndaren. Hur man tänker kring hur många man får in i koner och liknande spelar galet mycket roll.
Ren splatterkraft saknas dock. Vill du rakt förbättra det så kasta bort en destrachan och släng in något som gör skada.

Snigs Beholderkompis-band:
Ännu ett spännande band (Har du en Beholder din jävel :gremcrazy:) som krossar långsamma band på öppna ytor. Snabba band som springer fram kring hörn kan nog äta det rätt gott. Ett band som man kan ha lite rikligt med skoj med. En tweak kan vara att byta en direguard mot något som tål som en mithil-flodhäst i vigvatten.

Min senaste warbandband-ide: (CE)
Bugbear Champion of Erythnul 34
Red Samurai 80
Winter Wolf 24
Mounted Drow Patrol 27
Swarm of Spiders 15
Lolth's sting 7
..kanske en Drow Arcane Guard eller så. Det är inte helt färdigt ännu (märks om man räknar poäng).
Idéer? Tanken är att ha ett blandband med mycket alternativa attacker. Vi har cold-breath, fire-breath, poison och ph33r. Vad saknas?

Ram

Skev
Re: Kommentarer

Jag skulle nog slänga in ännu en bågskytt, typ HEBI istället för en barbar och något till. Lite mer pilar som regnar över den som slåss med 2st conceal-barbarer.
Jo, jag brukar få höra just detta av folk som alla är bättre än jag... :gremgrin: Klockrent tips, det enda som känns off är att det blir lite för mycket "power" för mitt casualband.

ooh, skullclan hunter. Den figgen går jag igång så jävla mycket på.
Jag med. Han är en av de där som alltid hänger med till sista gallringsrundan i de flesta LG-band som jag bygger för att sedan falla bort mot en Justice archon. Stackars halvling.

Förändra: Kanske byta en halfling wizard mot något annat för att öka varieteten? En lantern bearer och byta en Men at arms för något biffigare?
...som vaddå? LG:s ~10 p slot består av... Celestial Dire Badger om man inte har några Barbarian mercs (har inte jag). Om jag spelade med tiles så skulle jag nog peta in en Sun soul initiate, men utan... Fast iofs, en Dwarf mercenary skulle kunna vara lite åt biffighetshållet.

Nagabandet:
Det här bandet är nog lika roligt att spela med som att spela mot. Man kan krossa det/krossa med det genom att spela bättre än motståndaren. Hur man tänker kring hur många man får in i koner och liknande spelar galet mycket roll.
Ren splatterkraft saknas dock. Vill du rakt förbättra det så kasta bort en destrachan och släng in något som gör skada.
Även här tas förslag tacksamt emot för jag har förtvivlat svårt att hitta vettiga smiskare i LE för mindre än 26 poäng. Xorn skulle kanske funka iofs. Ibland ångrar jag att jag bytte bort min Bladebearer Hobgoblin.

(Har du en Beholder din jävel )
Självklart. Har inte alla det? :gremgrin:

Ett band som man kan ha lite rikligt med skoj med. En tweak kan vara att byta en direguard mot något som tål som en mithil-flodhäst i vigvatten.
Jag vill såååå gärna ha en Thayan knight. Eller kanske en Green dragon. Jag vågar inte fästa en Chraal vid Snig. Boneclaw och ZWD är fel factions... Och så hade jag slut på ideer återigen. :gremcrazy: Duergar känns fantasilöst och jag har vare sig Helmed horror eller Justicator.

Min senaste warbandband-ide: (CE)
Bugbear Champion of Erythnul 34
Red Samurai 80
Winter Wolf 24
Mounted Drow Patrol 27
Swarm of Spiders 15
Lolth's sting 7
..kanske en Drow Arcane Guard eller så. Det är inte helt färdigt ännu (märks om man räknar poäng).
Idéer? Tanken är att ha ett blandband med mycket alternativa attacker. Vi har cold-breath, fire-breath, poison och ph33r. Vad saknas?
Coolt band! Vet inte om jag tycker någonting saknas direkt. Jag skulle nog strunta i den vandrande spindelsvärmen till förmån för Drow arcane guard tror jag. Inte för att du behöver Guarden utan bara för att den är coolare. Alternativt kan en Grimlock barbarian tillföra lite mer kraft i slagen. Andra alternativ som jag gillar är Cursed spirit för Incorporeal och auran och Deathlochk för missiler och moralslag.

Lambi

Swordsman

Power i casual-band är sekundärt, men påverkar ändå (doh). I första hand en idé och sen kan man mippla ihop det på ett så bra sätt som möjligt. Jag har ofta en speciell figur jag absolut vill ha med i bandet, ibland småplock som Dark Creeper eller något sånt. En Hebi är in-line med vad du tänkt dig så då tycker jag det bara är att tuta och köra.

Byta bort mot Justice Archon kan vara ett sätt. Slänga in Slayer of Domiel i samma band kan vara ett annat. Dom flankar riktigt duktigt. Sidestep är så underbart!

Biffigare i LG är lite trixigt ja. Royal Guard är klart biffigare än Men At Arms, men ändå inte så biffig. Det mesta är hårdare/tuffare/mer ManowaR än MAA. Dwarf Mercenary funkar också som du säger.

Tja, något som tål mycket i LE kan vara trixigt. Om motståndaren inte har blindsight kan Direguards stå pall för en hel del. May the die roll for a prosperous future for the direguard. :gremcrazy:

Nu kom jag på en figg som bara måste in i mitt band: Burning Skeleton. Tål cold och fire rakt av. Massa koner blir det, så det passar som handen i rö... vanten.

alepulp

Veteran

Burning Skeleton är utmärkt i det senaste metaspelet - speciellt mot Gauth och Chraals... Jag måste sätta mig ner ock granska hur man kan använda dom bäst utan att ge bort för många lätta poäng till moståndaren.

Lambi

Swordsman
Burning Skeleton

Det känns som om placeringen av den kommer göra tokig skillnad. Det är dock 13 poäng som ryker lätt. Fast den kan göra läskig nytta på vettiga ställen. Man kan slänga fireballs (abyssal blast från soth med grim necro som summonat den för att ta ett exempel som jag kan komma på rakt av efter massa julöl, läskigt tokfin cognac (grönsteds från 1973 - limited ed) och 20-årig Oban :gremgrin:) på den och den har ok speed så den hinner en bit (slå är ju inte direkt dens starka sida ändå).

Vidare är den ju stentuff :gremelak: