Nekromanti DDM och Magic på Dragons Lair på torsdag

Lambi

Swordsman
..som i torsdag den här veckan. Jag och några andra glada tänkte pinna dit kring 17-18 och hänga där till 22 då dom stänger.
Här hittar du info om stället, som ligger vid Rådhusets T-bana på kungsholmen.

Vill du lira något annat så kan du ju göra det, så blir det lite glada forumsfolk här och där - även om inte alla kan få äran till massa däng i minis av mig.

Säg till här om ni tänkte sluta upp så man vet om man ska förvänta sig en anstormning eller inte. :gremsmirk:

Eksem

Champion
Beroende lite på hur mitt skolschema ser ut kan jag nog komma att dyka upp, om inte annat för att göra ett litet minisbyte med dig.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag dyker med största sannolikhet upp!

- Vulf

Rising

Vila i frid
Det är tyvärr lite dålig sannolikhet att jag ska kunna greja det, det beror på hur bra jag kan göra läxorna ikväll och imorgon, eftersom det är någon sorts redovisning på fredag (och på torsdag natt ser det ut som om jag ska behöva jobba).

Men jag vill ju så gärna träffa er, så jag ska försöka låta bli att titta med drömska ögon på Sara och arbeta flitigt så att jag kan dyka upp. Vi får se.

Lambi

Swordsman
Tävling!

Vi tävlar mot Sara, det kan bli tufft. Men vi kommer vinna. Det kan du hoppa upp och klappa dig i mumindalen på!

Tufft att vi blir några härifrån iaf. Blir lite löst folk här och var ifrån.

Ses där gott folk! :tekopp:

Rising

Vila i frid
Äh, fan, det sket sig.

Jag kan inte komma. Tyvärr. Det beror inte på att Sara gått med på att idka... hmm, hon sitter bredvid mig just nu, så det här känns lite farligt...

Jag nöjer mig med att konstatera att jag inte kan komma, och det beror på att jag belamrats med jobb (i fucking Word, och jag hatar Word). Sorry. Nu ska jag klippa och klistra bokstäver för att bevisa att jag kan kerna. Mitt liv suger.

Lambi

Swordsman
w0rd! Write letterz and shit y0! [NT]

NT - NitlotT (du får dyrka mig någon annan gång istället)

Eksem

Champion
Det sket sig, ordentligt

Äh, så farligt var det inte, men jag tappade min ena Hill Dwarf Warrior när jag sprang till tåget imorse, så jag surnade till på allt vad minis hette och bestämde mig för att sitta hemma och spela brädspel istället. Vårt byte går alltså åt skogen, Lambi, för jag har bara en kulldvärg kvar :gremfrown:

Lambi

Swordsman
Re: Det sket sig, ordentligt

Jag fick lite däng i minis iaf, och magic. Drack lite kaffe, lite cola och snackade massa skit. Avslutade med Ricochet Robots. Fick duktigt med däng där också >_<

Varken du eller Vulf dök upp. Skäms på er!

Vi kan ju byta på något lämpligt forumsddmfika eller så. Finns säkert lite av varje som kan byta ägare.

Lambi

Swordsman
Korta varianten

Spelade mot en kille som spelat tre matcher tidigare, och det var länge sedan. Han ville lira CE mot LG. Jag plockade ihop:

Gnoll Sergeant
Red Samurai
Draegloth
Drow Arcane Guard
Half-Fiend Ogre
Gnoll Skeleton
Warrior Skeleton

Jag gjorde min fina grupp bestående av:

BPM
4xGDS
Dwarf Samurai
Hill Dwarf Warrior
Medium Silver Dragon

och tänkte att jag ska visa honom lite hur mycket han skulle kunna göra med sina AoE. Det visade sig vara en underskattning i hur mycket han hade koll på. Jag ställde upp mina glada jeppar (kartan med rök, vad den nu heter) halvt spritt, halvt ihop. De som stod nära varandra fick oheligt med späk när Erik vann initiativet runda två. Då låg jag rätt risigt till. Mina Gulddvärgar låg på 10-15 HP. Fick iaf visa paralyskonen som jag pratade lite om i början av spelet. Hans Draegloth, Red Samurai och Half-Fiend Ogre hamnade i den, men endast Ogren missade. En skadad dvärg pinnade fram och piskade loss 15*2+5 först och sen 15*2 rundan efter (då jag vann initiativet). Det var dock för långt gånget. Jag fick Red Samurai på springande fot med Silverdraken och Battle Plate Marshal. Drow Arcane Guard stod länge i mitten och högg vilt eftersom jag mest stod nära den och bara slog på den när det passade. Gnoll Sergeant kunde inte springa till undsättning för den flyende samurajen för den då skulle åka på 2 AoO med 25 HP kvar.

Kvar på slutet fanns Dwarf Samurai, Medium Silver Dragon mot Gnoll Skeleton och Draegloth. Gnoll Skeleton visade sig vara riktigt värd genom att panga in flera attacker. Samurajen gick bet och Medium silver missade 3 attacker pga AC och Conceal mot Draegloth som då aldrig fick slå moralslag (utan commander). Silverdraken fick då slå moral på precis 40 hp och missade. poff iväg.

Jag ska nog tänka mig för riktigt, riktigt riktigt noga innan jag gör någon sådan variant igen. Att visa en grej visade sig vara rätt dumt. Fast han insåg rätt bra hur effektivt det var. Erik är smart och har spelat mycket strategispel innan. Sånt ska inte underskattas. Han spelade som en van spelare och var riktigt värd att vinna.

Nästa gång ska jag plocka ihop lite färdiga warbands till dom som inte har så bra koll. De personer jag spelar med i vanliga fall skulle få svåra skakningar om jag skapade warbands ÅT dom. Det är ju halva nöjet :p

Aja, slutet gott - allting gott.

Rocochet Robots är ett riktigt tufft spel med galen potential. Det blir lika mycket att man spelar med varandra även fast man tävlar mot varandra. Tuffa lösningar vill alla se, så man ger gärna någon lite extra tid för att komma ihåg sin lösning på 16 drag när ingen annan kommit på någon lösning alls.